موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با تعدادی از آخرین سروده های استاد محمد قهرمان

«روی جاده ابریشم شعر» تجدید چاپ شد

26 مرداد 1392 21:57 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 2 رای
«روی جاده ابریشم شعر» تجدید چاپ شد

  به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مجموعه شعر «روی جاده ابریشم شعر» از غزلیات شادروان محمد قهرمان به چاپ دوم در انتشارات جمهوری رسید.

این کتاب مشتمل بر غزلیات قهرمان از سال 83 به بعد و رباعیات وی است که در انتشارات جمهوری به چاپ دوم رسید. کتاب «روی جاده ی ابریشم شعر» دومین مجموعه شعری قهرمان است که پس از مجموعه «حاصل عمر» چاپ شده است. همچنین اشعار محلی قهرمان با عنوان «خدای خدای خودم» به چاپ رسیده است. در جلد دوم این مجموعه شعر 50 غزل جدید استاد قهرمان نیز آمده است.

محمد قهرمان از اساتید برجسته شعر و ادبیات فارسی در سال 1308 در تربت حیدریه متولد شد و صاحب تألیفات ارزنده‌ای از جمله چند مجموعه شعر است. در کارنامه قهرمان همچنین تصحیح و چاپ چند دیوان از شاعران مختلف به چشم می‌خورد.

دیوان صائب تبریزی(در شش مجلد)، دیوان کلیم همدانی، دیوان ناظم هروی، دیوان حاجی محمدجان قدسی مشهدی، دیوان دانش مشهدی، دیوان میلی مشهدی، منتخبی از غزلیات مشهدی، برگزیده‌ای از اشعار سخن سرایان سبک هندی به نام صیادان معنی، مجموعه رنگین گل(منتخب مختصری از اشعار صائب) ، خلوت خیال(مجموعه‌ای شش هزار بیتی از اشعار برگزیده صائب)، مدایح رضوی و چند شعر دیگر به لهجه مشهدی از شادروان یوسف ازغدی، نغمه‌های قدسی (مجموعه اشعار شادروان غلامرضا قدسی)، گلشن کمال(مجموعه ی اشعار شاعر جاودان یاد احمد کمال‌پور)، تجلی امام علی(ع) در شعر مشهدی، دیوان محمد قلی سلیم تهرانی، دیوان صیدی تهرانی، برگزیده‌ای از اشعار صائب و سایر گویندگان سبک هندی (به سفارش سمت برای تدریس در دانشگاه) از جمله تصحیحات این استاد برجسته بود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «روی جاده ابریشم شعر» تجدید چاپ شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.