موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با حکم وزیر سابق ارشاد

۳ تغییر در اعضای هیئت علمی جایزه جلال آل‌احمد

24 مهر 1392 01:35 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
۳ تغییر در اعضای هیئت علمی جایزه جلال آل‌احمد

  مجید حمید‌زاده دبیر جایزه جلال آل‌احمد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از تغییر اعضای هیئت علمی این جایزه خبر داد و گفت: طبق حکمی که سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد سابق در تاریخ چهارم تیرماه سال جاری برای اعضای هیئت علمی این جایزه امضا کرده است،‌ 3 تغییر در اعضای هیئت علمی داشته‌ایم، بر این اساس منوچهر اکبری،‌  نرگس محمدی‌بدر و احمد شاکری جایگزین مجتبی رحماندوست،‌ محمدرضا سرشار و زنده‌یاد امیرحسین فردی شده‌اند.

وی افزود: اکنون پس از تشکیل نخستین جلسه هیئت علمی این جایزه که هفته نخست مهر برگزار شد،‌ گروه‌های داوری تشکیل شدند و مرحله اول داوری‌ها در حال برگزاری است، در مجموع 4138 عنوان کتاب به گردونه داوری‌ها راه یافته‌اند. پیش‌بینی می‌شود،‌  داوری‌ها تا نیمه آبان ادامه داشته و پس از اتمام گزارش‌ها در جلسه هیئت علمی مطرح و پس از تأیید هیئت علمی نتایج اعلام خواهد شد.

حمید‌زاده تصریح کرد:‌ طبق سنت، هرساله مراسم اختتامیه جایزه در سالروز تولد جلال یعنی اول آذرماه برگزار می‌شود‌، اما امسال به‌دلیل تقارن اول آذرماه با روز جمعه،‌ مراسم را شنبه دوم آذرماه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در مجموع 4138 عنوان کتاب در این دوره مورد بررسی قرار می‌گیرند،‌ که از این میان در حوزه داستان 1445 عنوان،‌ نقد 660 عنوان،‌ تاریخ‌نگاری 1114 عنوان و مستند‌نگاری 909 عنوان بوده‌اند.

حمیدزاده از برگزاری دومین جلسه هیئت علمی در آبان ماه و قبل از هفته کتاب خبر داد و گفت: در این جلسه گزارشی از مراحل داوری به اعضای هیئت علمی ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون گزارشی از جایزه جلال به معاونت فرهنگی جدید ارائه شده است،‌ یا خیر،‌ گفت: تاکنون گزارشی از این جایزه ارائه نکرده‌ایم،‌ اما در تدارک دیداری با معاونت هستیم تا وضعیت برگزاری جوایز کتاب فصل‌، کتاب سال و جایزه جلال آل‌احمد را ارائه کنیم. هم‌چنین گزارشی از جایزه کتاب فصل برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • ۳ تغییر در اعضای هیئت علمی جایزه جلال آل‌احمد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.