موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
به همت خانه ی ادبیات افغانستان:

«برادرم، بن‏لادن» در کابل رونمایی می‏شود

07 بهمن 1392 12:51 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2 با 2 رای
«برادرم، بن‏لادن» در کابل رونمایی می‏شود

خانه ادبیات افغانستان در کابل، نهمين برنامه از سلسله نشست‌هاي نقد و بررسي ادبيات معاصرافغانستان موسوم به کتاب ماه، را با همكاري روزنامه جامعه باز، انتشارات تاک وخانه فرهنگ افغانستان برکزار می‏کند.

مجموعه داستان«برادرم، بن لادن» نوشتۀ عبدالوکیل سوله‏مَل شینواری است که به تازگی توسط انتشارات تاک در کابل به چاپ رسیده است. این مجموعه داستان با زبان پشتو نوشته شده و توسط شعیب افغان به فارسی ترجمه شده است. مجموعه داستان «برادرم، بن‏لادن»، باحضور رضامحمدی، امید حق‏بین و انوروفا سمندر روز پنج‏شنبه، 10 دلو (بهمن) 1392ساعت 2 عصر در تالار اجتماعات خانه فرهنگ افغانستان درکابل رونمایی و نقدوبررسی مي‌شود. حضور تمامی اهالی فرهنگ و ادب در این نشست ادبی آزاد است.

عبدالوکیل سوله‏مل شینواری، متولد سال ۱۳۴۳ خورشیدی در ولسوالی هیسکه مینه ولایت ننگرهاراست.اومدرک فوق لیسانس خود را در رشتۀ  تعلیم نظامی ازاتحاد جماهیرشوروی سابق دریافت کرده و در سال ۱۹۸۷ به افغانستان بازگشته و به عنوان آموزگار در انستیتو  نظامی وزارت دفاع افغانستان مشغول به کارشد.

درکارنامه‌ی ادبی او سه مجموعه داستانبه زبان پشتو با نام‌های «قلعه‌ی قدیمی»،«پنجاه میلیون دالر»و«آرزوهای گمشده» دیده می‏شود. کتاب‌های «پنجاه میلیون دالر» و «قلعه‌ی قدیمی» اوبه زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شده‌اند. همچنین کتاب‌های این نویسنده به زبان‌های اسلواکیایی، اردو، فارسی ترجمه و در حال انتشاراست. نویسندۀکتاب «برادرم، بن‏لادن» در حال حاضر در کشور انگلستان زندگی می‏کند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «برادرم، بن‏لادن» در کابل رونمایی می‏شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.