موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
همزان با فرارسیدن 13آبان، روز ملی استکبارستیزی

نخستین پروندۀ «ادبیات ضدآمریکایی» در سایت شهرستان ادب گشوده شد

13 آبان 1394 02:46 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 12 رای
نخستین پروندۀ «ادبیات ضدآمریکایی» در سایت شهرستان ادب گشوده شد

شهرستان ادب: همزمان با فرارسیدن سیزدهم آبان، سالروز تسخیر لانۀ جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان انقلابی پیروی خط امام خمینی، پروندۀ تخصصی پایگاه شهرستان ادب با موضوع «ادبیات ضد آمریکایی» گشوده شد.

به گزارش شهرستان ادب، این پرونده در دو محور شعر و داستان از تاریخ 13 آبان تا 16 آذر به مرور در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و ضمن معرفی آثار ادبی و هنری مربوط به ایران و جهان با تمرکز بر دو حوزۀ تخصصی شعر و داستان، به نقد، تحلیل و بررسی این آثار در قالب مقاله، یادداشت و گزارش می‌پردازد.

سیزدهم آبان، یادآور حوادث مهم بسیاری است که کشتار دانش‌آموزان تهرانی در راهپیمایی به منظور اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و گروگان گرفتن جاسوسان آمریکایی از آن جمله‌اند. به همین دلیل، این روز در تاریخ کشور ما «روز ملی مبارزه با استکبار» نامگذاری شده است. روزی که مردم ایران اسلامی با حضور در خیابان‎های تاریخ‎ساز کشورشان شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‎دهند.

 روز شانزدهم آذر نیز، روز تولد شعار «مرگ بر آمریکا» در جریان شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران است. روزی که تمامِ جهان، شاهد رشادت و دلاوری‌های دانشجویان ایرانی در اعتراض به استعمار غرب و استبداد و خودکامگی آن‌هاست. هرچند این اعتراض شجاعانه سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به وقوع پیوست اما گویای آزادی‌خواهی و اتحاد و ظلم‌ستیزیِ ایرانیان بوده است.

همچنین شهرستان ادب از محققان و پژوهشگران دعوت می کند چنان‌چه آثاری پیرامون این موضوع همراه با جلوه های آمریکاستیزی و استکبارستیزی به رشته تحریر درآورده‎اند، به منظور انتشار در این پایگاه ادبی هنری، آثار خود را به رایانامۀ info@shahrstanadab.com ارسال کنند.

علاقمندان جهت مطالعۀ صفحۀ اختصاصی این پرونده می توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

پروندۀ ادبیات ضد آمریکایی


http://shahrestanadab.com/Portals/0/Images/banner/anti-USA.jpg


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نخستین پروندۀ «ادبیات ضدآمریکایی» در سایت شهرستان ادب گشوده شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.