موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با حضور مرتضی امیری اسفندقه

کارگاه «خلوت نیمایی» از فردا آغاز می‎شود

15 آذر 1394 10:36 | 1 نظر
Article Rating | امتیاز: 4.6 با 5 رای
کارگاه «خلوت نیمایی» از فردا آغاز می‎شود

شهرستان ادب: نخستین «کارگاه تخصصی شعر معاصر» شهرستان ادب با عنوان «خلوت نیمایی»  از دوشنبه همین هفته آغاز می‎شود.

قرار بر این بود که این کارگاه از ماه مهر آغاز شود، اما با نیاز محل موسسه به تعمیرات، این کارگاه با تأخیری دو ماهه کار خود را آغاز می‎کند.

با اعلام فراخوان شهرستان ادب برای این کلاس آموزشی هنری در روزهای پایانی ماه شهریور، علی رغم فرصت محدود ثبت‎نام، تعداد کثیری از دوست‎داران شعر برای ثبت‎نام در این برنامه اقدام کردند که از آن میان، با توجه به پرسش‎های مطروحه در فرم ثبت‎نام، حدود چهل نفر برای شرکت در این کلاس پذیرفته شدند. نخستین جلسۀ این کارگاه فردا عصر در محل موسسۀ شهرستان ادب و با حضور استاد مرتضی امیری اسفندقه برگزار خواهد شد.

پیش از این گفته شده بود : «خلوت نیمایی» عنوان کارگاه آموزشی بررسی شگردهای سرایش و خوانش شعر نیمایی و پژوهش دربارۀ مکتب هنری شاعر بزرگ و دوران‎ساز سرزمینمان زنده‎یاد علی اسفندیاری معروف به «نیما یوشیج» است. نیما یوشیج شاعر بزرگ معاصر، بنیانگذار و پدر شعر نوی فارسی است؛ شعری که طرزی نو و تماشایی تازه در نگاه و نگارش شعر فارسی را پایه گذاشت و پس از خود نیما هم با چهره‎های درخشانی چون مهدی اخوان ثالث، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری و... ادامه پیدا کرد.

«استاد مرتضی امیری اسفندقه»، شاعر و پژوهشگر حوزۀ شعر نیمایی تدریس در سلسله کلاس‎های این کارگاه را بر عهده دارد. گفتنی‎ست مرتضی امیری اسفندقه با شعرهای نیمایی خود در چندین دفتر شعر، چهرۀ متمایز و از موفق‎ترین سرایندگان امروز در حوزۀ شعر نیمایی است. بعضی از نیمایی‎های این شاعر شناخته‎شده پیش از انتشار در یک کتاب مستقل و فقط با درج در نشریات توانسته بود مورد توجه صاحب‎نظران و دوستداران شعر نو قرار بگیرد. از جمله نیماییِ «استادیوم» که سال‎ها پس از توفیقش برای نخستین‎بار در مجموعه‎شعر «کوار» همراه با چند نیمایی دیگر منتشر شد. اما بیشترینۀ شعرهای نیماییِ امیری اسفندقه در سال‎های اخیر در مجموعه‎هایی چون «ولی دوشنبه آه»، «دهلی ستاره بود»، «نماشم» و «دارم خجالت می‎کشم از اینکه انسانم» منتشر شده است و مورد توجه شاعران و منتقدان قرار گرفته است.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • کارگاه «خلوت نیمایی» از فردا آغاز می‎شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: