موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
توسط انتشارات شهرستان ادب

«گل‎نفسی‎ها» استاد محمدعلی مجاهدی امسال در نمایشگاه کتاب

29 فروردین 1395 02:21 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
«گل‎نفسی‎ها» استاد محمدعلی مجاهدی امسال در نمایشگاه کتاب

شهرستان ادب به نقل از حوزه هنری: محمدعلی مجاهدی (پروانه)، شاعر آیینی كشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه مجموعه شعر تازه‌اش با عنوان «گل‌ نفسی‌ها» زودی روانه بازار كتاب می‌شود، اظهار كرد: «گل نفسی‌ها» مجموعه‌ای از تازه‌ترین غزلیات اجتماعی ام است كه توسط انتشارات شهرستان ادب در نمایشگاه كتاب تهران عرضه می‌شود.


وی ادامه داد: سرایش این مجموعه با موضوع ادبیات دفاع مقدس و همچنین مضامین اجتماعی، مدتی است كه به پایان رسیده و به زودی به بازار كتاب می‌آید.

مجاهدی همچنین با اشاره به انتشار كتاب «رواق اشراق» گفت: مجموعه سه جلدی «رواق اشراق» در یك هزار و 800 صفحه، اثری جامع و پژوهشی است كه در آن زندگینامه و تذكره شعرای عالم، حكیم و روحانی آورده شده است. جلد نخست این اثر به متقدمین می‌پردازد و تا سده هشتم را در بر می‌گیرد، جلد دوم نیز بر متاخرین تمركز دارد و تا اواخر سده سیزدهم را مورد توجه قرار داده است و جلد سوم و پایانی كتاب، شعرای روحانی معاصر 100 سال اخیر را معرفی می‌كند.

وی با بیان اینكه این اثر جامع پژوهشی را به دست چاپ سپرده است، عنوان كرد: این اثر توسط دفتر سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ می رسد و در نمایشگاه كتاب در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. برای نگارش این كتاب، بیش از 250 منبع را مورد بررسی قرار دادم و چهره های شاخص روحانی و حكیم را كه دارای شعر فارسی باشند انتخاب كردم. در مجموع در این سه مجلد، 368 شخصیت روحانی شاعر كشورمان معرفی می شوند.

این شاعر با تاكید بر اینكه در زمینه معرفی ذوق عاطفی عالمان دینی كشورمان دچار خلاء بودیم، اظهار كرد: ادعایی ندارم كه این مجموعه، اثر بی عیبی باشد، اما تا جایی كه امكانات كتابخانه شخصی ام اجازه می داد به تحقیق و بررسی پرداختم و همچنین برای تحقیقات بیشتر، سفرهایی به مشهد و تهران داشتم. در این اثر شخصیت‌های عالمی كه از برخی تنها چند بیت باقی مانده بود و یا دیوانی داشتند كه به چاپ نرسیده بود را معرفی كرده ام. به عنوان مثال از ابن سینا در این اثر چند رباعی كه در تذكره ها به نام ایشان منتشر شده، آورده ام.

«یك قطره از دریا»، «شكوه شعر عاشورا در زبان فارسی»، «كاروان شعر عاشورا»، «سیمای مهدی موعود(عج) در آیینه شعر فارسی»، «سیری در قلمرو شعر نبوی»، «ایستاده باید مرد»، «سیری در ملكوت»، «یك صحرا جنون»، «فغان دل»، «در انتظار موعود»، «گریه اشك»، «بر بال سبز قنوت»، «دریای شعله‌ور»، «یاس كبود»، «خوشه‌های طلایی»، «در محفل روحانیون یا تذكره علمای شاعر»، تصحیح و تعلیق و مقابله دیوان «گنجینه الاسرار» عمان سامانی و «گزیده اشعار عرفانی وحدت كرمانشاهی» عناوین برخی آثار محمد علی مجاهدی است.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «گل‎نفسی‎ها» استاد محمدعلی مجاهدی امسال در نمایشگاه کتاب
  • «گل‎نفسی‎ها» استاد محمدعلی مجاهدی امسال در نمایشگاه کتاب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.