موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
به همت شهرستان ادب

همایش بزرگ ادبی شهدای فاطمیون و آیین پایانی جایزه ادبی شهید علیرضا توسلی برگزار شد

16 خرداد 1395 14:25 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
همایش بزرگ ادبی شهدای فاطمیون و آیین پایانی جایزه ادبی شهید علیرضا توسلی برگزار شد

شهرستان ادب از ابنا: همایش بزرگ ادبی شهدای فاطمیون و آیین پایانی جایزه ادبی شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) شنبه ۱۵ خرداد در کتابخانه ۱۳آبان برگزار شد. 


ناصر فیض، علی محمد مودب، میلاد عرفان‌پور، میثم مطیعی و نجم‌الدین شریعتی از چهره‌هایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

علی محمد مودب، دبیر همایش ادبی شهدای فاطمیون با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم گفت: خدمت خانواده معظم شهدای مدافع حرم خوشامد می‌گویم. حماسه‌ای که این روزها شیعیان در سوریه دارند می‌آفرینند و ما داریم می‌بینیم، در واقع ادامه همان تباری است که ریشه‌اش به عاشورا می‌رسد.

وی افزود: خوشحالیم که ما هم توانستیم یک کار ناچیز بکنیم. جایزه ادبی ابوحامد سال گذشته طراحی شد و امروز توفیق داریم از برگزیده‌ها تقدیر کنیم. امیدواریم ما ادبیاتی‌ها توفیق داشته باشیم از این خون‌ها بگوییم.

علی محمد مودب شعر را در خدمت این جریان دانست و تصریح کرد: شاعران باید از این قصه بگویند و امیدوارم بتوانیم انجام وظیفه کنیم. از مدیران سازمان فرهنگی هنری و فرهنگسرای ولا هم تشکر می‌کنم که برای برپایی این جلسه بسیار زحمت کشیدند.

ناصر فیض، شاعر شناخته شده کشور نیز مسئله سوریه را بسیار مهم و استراتژیک برشمرد و گفت: همیشه این سوال مطرح است که ما چه کار داریم در سوریه؟ باید گفت آنها چه کار دارند؟ آنها در سوریه و افغانستان و عراق و... چه کار دارند؟ ما دلیل داریم. اول دلیل جغرافیایی داریم، چون همه در خاورمیانه هستیم. دلیل دیگر هم اعتقادی است. هر کجای دنیا بویی از اسلام باشد، برای ما تشیع و تسنن هم فرقی ندارد، باید روبه‌روی ظلم بایستیم و صدای عدالت را طنین‌انداز کنیم.


فیض ادامه داد: این خیلی ساده‌لوحی است که ما پای میز مذاکره دنبال این باشیم که آنها اجازه بدهند آب خوش از گلویمان پایین برود. اگر قرار بود اجازه بدهند که از اول انقلاب برایمان گرفتاری درست نمی‌کردند. در عرض ۳۵ سال چه اتفاقات داخلی و خارجی‌ای برایمان افتاد؟ ترور تا جایگاه رئیس جمهور و نخست وزیر. از اول انقلاب اصلا به ما فرصت ساختن داده شد؟ ولی ما در اوج توانایی کار خودمان را کردیم.

این همایش با حضور گسترده خانواده‌های شهدای مدافع حرم افغانستان برگزار شد و شعرخوانی شاعران برگزیده بخش دیگری از آن بود. در پایان مراسم هم تندیس جشنواره به شاعران برگزیده اهدا شد.

محسن کاویانی، مهدی جهاندار، مهرداد مهرابی، ناصر فرزین، مجید لشکری، سارا جلوداریان، حسین اوتادی، فاطمه عارف‌نژاد، محمد قاسمی و مجتبی صفدری شاعرانی بودند که شعرهایشان مورد توجه داوران این جایزه ادبی قرار گرفته بود و از آنها تقدیر به عمل آمد.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • همایش بزرگ ادبی شهدای فاطمیون و آیین پایانی جایزه ادبی شهید علیرضا توسلی برگزار شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.