موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پاسداشت شهدای صحرای منا و شهدای صحرای کربلا

دومین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «حج‌های ناتمام» در اصفهان برگزار می‌شود

08 مهر 1395 18:41 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.4 با 5 رای
دومین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «حج‌های ناتمام» در اصفهان برگزار می‌شود

شهرستان ادب: دومین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «حج‌های ناتمام» با گرامی‌داشت «شهدای صحرای منا و شهدای صحرای کربلا»، شنبه دهم مهرماه به همت موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب، خانه انقلاب اسلامی اصفهان و انجمن شعر نارنج برگزار می‌شود. 

«حج‌های ناتمام» که با ایام سوگواری محرم مقارن شده است به شکلی معنادار، شهادت مظلومانه حجاج بیت‌الله الحرام به دلیل بی‌کفایتی آل سعود را با حماسه و حج ناتمام حضرت سیدالشهدا (ع)، پیوند زده است. سرور و سالار شهیدان نیز با ناتمام گذاشتن حج روانه کربلا شد تا با نثار خون خویش، ظالمان را رسوا سازد.

میهمانان ویژه این مراسم خانواده بزرگوار شهدای حج هستند و علی‌محمد مودب، مهدی جهاندار، مریم کرباسی، هادی فردوسی، سیدمجید موسوی، احمدرضا رضایی، محسن ناصحی و حسن صنوبری از جمله شاعرانی هستند که همراه با دیگر شاعران انقلابی اهل اصفهان، در این برنامه حضور خواهند داشت. دومین شب شعر مقاومت، شنبه از ساعت 18:30 آغاز خواهد شد. 
این برنامه در خانه انقلاب اسلامی در اصفهان، خیابان چهارباغ پایین، خیابان جامی، تقاطع آیت‌الله بیدآبادی،  و با میزبانب انجمن شعر نارنج اصفهان برگزار خواهد شد. حضور در این رونمایی برای عموم علاقمندان ادبیات انقلابی و آیینی آزاد است.

«شب‎های شعر مقاومت» عنوان سلسله نشست‎های ادبی با موضوع شعر مقاومت است که هر بار در یکی از موضوعات مهم جهان اسلام و محور مقاومت، با حضور چهره‎های برتر شعر انقلاب و ادبیات مقاومت به‌طور پیوسته توسط موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار می‎شود.

گفتنی است نخستین شب از «شب‎های شعر مقاومت»، مردادماه امسال در هم‌صدایی با مبارز نیجریایی شیخ ابراهیم زاکزاکی و گرامیداشت شهیدان مسلمان نیجریه در تهران برگزار شد. غالب شاعران برجسته انقلاب اسلامی در این برنامه حضور یافتند و شعر خواندند. علاوه بر آن، برخی فعالان جنبش اسلامی نیجریه، جمعی از شاگردان شیخ زاکزاکی و نیز خانواده‌های شهیدان جنبش نیز مهمان این برنامه باشکوه بودند.




کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • دومین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «حج‌های ناتمام» در اصفهان برگزار می‌شود
  • دومین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «حج‌های ناتمام» در اصفهان برگزار می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.