موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
شب‌های شعر مقاومت به اصفهان رسید

سروده‌هایی برای حج‌های ناتمام کربلا و منا

17 مهر 1395 17:15 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
سروده‌هایی برای حج‌های ناتمام کربلا و منا

شهرستان ادب: دومین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «حج‌های ناتمام» در گرامی‌داشت «شهدای صحرای منا و شهدای صحرای کربلا»، به میزبانی «انجمن نارنج» در شهر اصفهان برگزار شد.

در این برنامه که روز شنبه دهم مهر ماه در محل «خانه انقلاب اسلامی» اصفهان برگزار شد، شاعران انقلابی و آیینی درباره حماسه کربلا و فاجعه منا شعر خواندند.

در دومین شب از شب‌های شعر مقاومت، شاعران برای «شهدای صحرای منا و شهدای صحرای کربلا» مرثیه‌ها و سروده‌های حماسی خود را خواندند. این برنامه که با ایام سوگواری محرم مقارن شده بود به شکلی معنادار، شهادت مظلومانه حجاج بیت‌الله الحرام در سال گذشته به دلیل بی‌کفایتی آل سعود را با حماسه و حج ناتمام حضرت سیدالشهدا (ع)، پیوند زده بود. سرور و سالار شهیدان نیز با ناتمام گذاشتن حج روانه کربلا شد تا با نثار خون خویش، ظالمان را رسوا سازد.

در دومین شب شعر مقاومت، علی‌محمد مودب، مهدی جهاندار، احمدرضا رضایی، حمیدرضا فاضلی، حسین صادقی، فاطمه حاجت‌زاده، زهرا سپهکار، مجید گلدار، سیدمجید موسوی، سمیه یزدی، سید وحید سمنانی، صادق میرصالحیان، داود رحیمی و حسن صنوبری برای شهیدان کربلا و منا شعرخوانی کردند.

گفتنی است نخستین شب از «شبهای شعر مقاومت»، مردادماه امسال در هم‌صدایی با مبارز نیجریایی شیخ ابراهیم زاکزاکی و گرامیداشت شهیدان مسلمان نیجریه در تهران برگزار شد. غالب شاعران برجسته انقلاب اسلامی در این برنامه حضور یافتند و شعر خواندند. علاوه بر آن، برخی فعالان جنبش اسلامی نیجریه، جمعی از شاگردان شیخ زاکزاکی و نیز خانواده‌های شهیدان جنبش نیز مهمان این برنامه باشکوه بودند.

«شبهای شعر مقاومت» عنوان سلسله نشستهای ادبی با موضوع شعر مقاومت است که هر بار در یکی از موضوعات مهم جهان اسلام و محور مقاومت، با حضور چهرههای برتر شعر انقلاب و ادبیات مقاومت به‌طور پیوسته توسط موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار میشود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سروده‌هایی برای حج‌های ناتمام کربلا و منا
  • سروده‌هایی برای حج‌های ناتمام کربلا و منا
  • سروده‌هایی برای حج‌های ناتمام کربلا و منا
  • سروده‌هایی برای حج‌های ناتمام کربلا و منا
  • سروده‌هایی برای حج‌های ناتمام کربلا و منا
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.