موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
همزمان با ماه عزای امام حسین(ع)

شاعران شهرستان ادب به دیدار علمای اصفهان رفتند

19 مهر 1395 14:23 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 5 رای
شاعران شهرستان ادب به دیدار علمای اصفهان رفتند

شهرستان ادب: در حاشیه دومین شب از «شب‌های مقاومت» و همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، گروهی از شاعران موسسه «شهرستان ادب» در ابتدای این هفته با علما و مراجع معظم اصفهان دیدار کردند.
در این دیدار صمیمانه مهدی جهاندار، زهرا سپهکار، احمدرضا رضایی، و حسن صنوبری همراه با جمعی از علاقمندان ادبیات با حضرت آیت‌الله مظاهری، مرجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت‌الله ناصری، استاد برجسته اخلاق دیدار کردند و در فضایی صمیمانه از محضر این بزرگان کسب فیض کردند.
شاعران شهرستان ادب ابتدا با آیت‌الله حسین مظاهری دیدار کردند. این مرجع تقلید با نقل قولی از مرحوم محدث قمی فرمودند: «شاعری در مدح ائمه اطهار شعری در قالب ارجوزه (قصیده‌ای رجزگونه) سروده بود. مرحوم صاحب جواهر، (که جایگاهی بی‌نظیر در فقه شیعی دارد و امام خمینی فرموده‌اند ما افتخار می‌کنیم که فقه ما جواهری است) با عنایت به این شعر می‌فرمايند: من حاضرم ثواب جواهر را به این شاعر بدهم و او ثواب آن ارجوزه را به من دهد. این نشان از جایگاه مهم شعر در اندیشه اسلامی دارد.» آیت الله مظاهری در پایان این دیدار اهمیت سرایش برای امام حسین (ع) و همچنین مفهوم بلند «شهادت» را به شاعران متذکر شدند. 
در دیدار دیگر، آیت‌الله ناصری، استاد برجسته اخلاق، توصیه‌هایی در تهذیب نفس برای شاعران شهرستان ادب ارائه کرد. ایشان تصریح کردند: «شاعر برای سرایش یک شعر خوب باید بتواند حجاب‌های ظلمانی را کنار بزند و به حجاب‌های نورانی برسد. هرچند بزرگان همین حجاب‌های نورانی را هم کنار می‌زنند، اما برای امثال ما کشف همین حجاب‌های ظلمانی و رسیدن به حجاب‌های نورانی بالاترین مرتبه است» 
ایشان همچنین با آرزوی نزدیک بودن فرج حضرت ولی عصر (عج)، به شاعران توصیه کردند برای امام زمان شعر بسرایند. 
این استاد اخلاق درباره شعر نیز در سخنانی فرمودند: «در مدح شعر روایت بسیار داریم. اولیای الهی نیز اشعار بسیاری سروده‌اند و مراتب توحید و ولایت را به شیوه‌های مختلف در اشعار خود بازتاب داده‌اند. آیت‌الله کمپانی که بحر مواج معارف بود، مرجع تقلید نیز بودند، قریحه‌ای هم در شعر داشتند. آسید حبیب خراسانی نیز دیوانی دارند که عالی است. کسانی که می‌توانند شعر بسرایند خداوند به آنان در حقیقت عنایت کرده است.»
ایشان سپس به جوانان توصیه کردند: «در هیچ کاری هدف ما نباید دنیا باشد، بلکه باید رضایت خداوند و امام زمان باشد. باید توجه داشته باشیم که آبرو فقط در پیشگاه خداوند و امام زمان است که معنا دارد. مواظب باشیم آن‌جا آبروی‌مان نرود.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شاعران شهرستان ادب به دیدار علمای اصفهان رفتند
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.