موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

انتشار کلیپ «شب‌های شعر مقاومت»

25 مهر 1395 13:34 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 5 رای
انتشار کلیپ «شب‌های شعر مقاومت»

شهرستان ادب: کلیپ نخستین شب از «شب‌های شعر مقاومت» در دفتر رسانه موسسه فرهنگی شهرستان ادب با همکاری دفتر موسیقی این موسسه تولید و منتشر شد. این کلیپ تلویزیونی به زبان فارسی و با زیرنویس انگلیسی وعربی تولید شده است و طی روزهای گذشته از برخی شبکه‌های تلویزیون کشورمان پخش شده است. محتوای این ویدیوی 5:25 ثانیه‌ای، خلاصۀ برنامه نخستین شب از شب‌های مقاومت است که مردادماه امسال در هم‌صدایی با شیخ ابراهیم زکزاکی، مبارز نیجریایی، و با حضور مهمانان سرشناس داخلی و خارجی، از جمله خانواده‌های شهیدان و مجاهدان نیجریه و همچنین شاگردان شیخ، در محل موسسه شهرستان ادب برگزار شد. در این برنامه باشکوه، که با روز میلاد مسعود امام هشتم (ع) همزمان شده بود، شاعران مشهور انقلاب، به ندای مظلومانه و هشدار محمد زکزاکی، فرزند شیخ، در باب وضعیت بحرانی پدر خویش، لبیک گفتند و سروده‌های خود در گرامی‌داشت شهدای مسلمان نیجریه را قرائت کردند. 

پس از آن نیز در مهرماه دومین شب از شب‌های شعر مقاومت، به میزبانی «انجمن شعر نارنج» در اصفهان برگزار شد. شاعران انقلابی اصفهان و مهمانانی از تهران برای «شهدای صحرای منا و شهدای صحرای کربلا» مرثیه‌ها و سروده‌های حماسی خود را خواندند. این برنامه که با ایام سوگواری محرم مقارن شده بود به شکلی معنادار، شهادت مظلومانه حجاج بیت‌الله الحرام در سال گذشته به دلیل بی‌کفایتی آل سعود را با حماسه و حج ناتمام حضرت سیدالشهدا (ع)، پیوند زده بود. 
گفتنی است «شب‎های شعر مقاومت» عنوان سلسله نشست‎های ادبی با موضوع شعر مقاومت است که هر بار یکی از موضوعات مهم جهان اسلام و محور مقاومت را برمی‌گزیند و با حضور چهره‎های برتر شعر انقلاب و ادبیات مقاومت به طور پیوسته در موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار می‎شود. 

نسخه فارسی این ویدیو را می‌توانید در نشانی زیر تماشا کنید:

 


ویدئو
کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • انتشار کلیپ «شب‌های شعر مقاومت»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.