موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سومین شب از «شب‎های شعر مقاومت»

شب شعر ضدآمریکایی «هرچه فریاد» در شهرستان ادب برگزار می‎شود

11 آبان 1395 17:18 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4.5 با 10 رای
شب شعر ضدآمریکایی «هرچه فریاد» در شهرستان ادب برگزار می‎شود

شهرستان ادب:‌ سومین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «هر چه فریاد»، عصرِ دوازدهم آبان در موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود. شاعران سرشناس انقلاب در این برنامه، سروده‌های خود را در پاسداشت شهیدان مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی در ایران و سراسر جهان برای حاضران می‌خوانند.

«هر چه فریاد» که از ساعت 17 آغاز می‌شود به صورت نمادین شبی را انتخاب کرده است که فردای آن، روز تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده و روز مبارزه با استکبار جهانی است. عنوان سومین شب شعر مقاومت از گفته مشهور امام راحل عظیم‌الشأن گرفته شده است که فرمودند: «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.»

تاکنون دو دوره از شب‌های شعر مقاومت برگزار شده است. در نخستین شب که مردادماه برگزار شد شاعران ایرانی با مبارز نیجریایی شیخ ابراهیم زاکزاکی هم‌صدا شدند و یاد شهیدان مسلمان نیجریه را در تهران گرامی داشتند. برخی فعالان جنبش اسلامی نیجریه، جمعی از شاگردان شیخ زاکزاکی و نیز خانواده‌های شهیدان جنبش نیز مهمان این برنامه باشکوه بودند.

در برنامه دوم که با عنوان «حج‌های ناتمام» مقارن با ایام محرم برگزار شد شاعران برای «شهدای صحرای منا و شهدای صحرای کربلا» مرثیه‌ها و سروده‌های حماسی خود را خواندند. این شب شعر نیز مهرماه امسال به میزبانی «انجمن نارنج» در اصفهان و در محل «خانه انقلاب اسلامی» این شهر برگزار شد.

گفتنی ست که در سومین شب «شعر مقاومت» شاعران شناخته شده ای چون: مرتضی امیری اسفندقه، حمیدرضا شکارسری، محمدحسین جعفریان، علی‌محمد مودب، علی داودی، امید مهدی‎نژاد، محمدمهدی سیار، رضا شیبانی اصل، مریم جعفری آذرمانی، افسانه غیاثوند، راضیه رجایی، محمدحسین نعمتی، میلاد عرفان‌پور، مجید سعدآبادی، مبین اردستانی، سیدرسول پیره و حسن صنوبری به شعرخوانی می پردازند.

حضور در این برنامه، که در محل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به نشانی خیابان شریعتی، بالا‌تر از سه راه طالقانی، روبروی سینما صحرا، پلاک ۱۶۸ برگزار می‌شود، برای عموم علاقمندان آزاد است.




کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شب شعر ضدآمریکایی «هرچه فریاد» در شهرستان ادب برگزار می‎شود
  • شب شعر ضدآمریکایی «هرچه فریاد» در شهرستان ادب برگزار می‎شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.