موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
ره‌توشه شاعران برای راهپیمایی زائران اربعین

شب شعر بزرگ اربعین فردا در شهرستان ادب برگزار می‌شود

19 آبان 1395 19:45 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
شب شعر بزرگ اربعین فردا در شهرستان ادب برگزار می‌شود

شهرستان ادب: همزمان با راهپیمایی عظیم سوگواران حسینی و زائران کربلا، «شب شعر بزرگ اربعین» روز پنج‌شنبه بیستم آبان بعد از نماز مغرب و عشا در موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود. شاعران سرشناس کشورمان در این برنامه، با سروده‌های خود در این اجتماع باشکوه شرکت می‌کنند و اشعار حماسی و مراثی خود را برای اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع) می‌خوانند. در این برنامه اساتید و شاعرانی چون حاج علی انسانی، ناصر فیض، محمود اکرامی‌فر، محمدرضا سهرابی‌نژاد، حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی خراسانی، علیرضا قزوه، اسماعیل امینی، علی‌محمد مودب، محمدسعید میرزایی، زهیر توکلی، مریم آرین، فریبا یوسفی، زهرا بشری موحد، فاطمه نانیزاد، محمد جواد آسمان، محمد سروررجایی، محمدرضا طهماسبی، علی داودی، حامد عسگری، محمود حبیبی کسبی، میلاد عرفان‌پور، هادی جان فدا، قادر طراوت‌پور و شاعران جوانی چون محمد شمس، علی عباسی، مهدی نورقربانی، محمدمهدی خانمحمدی، رضا یزدانی و همچنین شاعرانی از کشورهای لبنان، روسیه و پاکستان به شعرخوانی می‌پردازند.


گفتنی است در چند سال اخیر با سرنگونی حکومت بعث و برسرکارآمدن حکومت اسلامی در عراق و امنیت نسبی این کشور، بزرگداشت اربعین نسبت به سال‌های گذشته با حضور جمعیت میلیونی مسلمانان با شکوه بیشتری برگزار می‌شود و هر سال از جنبه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و سیاسی بر اهمیت آن افزوده می‌شود، به طوری که مراسم اربعین نه تنها بزرگترین مراسم اعتقادی در بین مسلمانان است بلکه طبق برخی آمارهای ارائه شده در رسانه‌ها بزرگترین اجتماع بشری است و از اهمیّت بسیار زیادی برخوردار است.

شاعران ایرانی نیز از دیرباز به شیوه خود و با سرودن مرثیه و نیز اشعار حماسی، ایام شهادت امام حسین (ع) را به سوگ نشسته‌اند و گرامی داشته‌اند. «شب شعر بزرگ اربعین» نیز در همین راستا و همچنین با توجه به شرایط ویژه مسلمانان در یمن، سوریه، عراق، بحرین و...  و جنایت‌های استکبار جهانی و عمال منطقه‌ای آنان از جمله آل‌سعود، برگزار می‌شود. سروده‌های شاعران این شب شعر، به شرط قبول، ره‌توشۀ سفر زائران اربعین حضرت اباعبدالله (ع) است.

حضور عموم مخاطبان ادب آیینی در این برنامه، که در محل موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» به نشانی خیابان شریعتی، بالا‌تر از سه راه طالقانی، روبروی سینما صحرا، پلاک ۱۶۸ برگزار می‌شود، برای ما مغتنم است.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شب شعر بزرگ اربعین فردا در شهرستان ادب برگزار می‌شود
  • شب شعر بزرگ اربعین فردا در شهرستان ادب برگزار می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.