موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

«جشن همگانی» مجید قیصری منتشر شد

16 دی 1395 11:36 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
«جشن همگانی» مجید قیصری منتشر شد

شهرستان ادب به نقل از نشر افق : مجید قیصری با تازه‌ترین همکاری با نشر افق، عموم خوانندگان ادبیات داستانی را به یک «جشن همگانی» دعوت کرده است.

بر اساس این خبر، 16 داستان کوتاه از این نویسنده که با بهره‌مندی از اسطوره‌ها، مضامین دینی و مذهبی، و باورهای بومی ایران نوشته شده‌اند، در «جشن همگانی» از سوی نشر افق روانه‌ی بازار کتاب شد.

موسای دیگر، سنگ اقبال، سحر باطل، سفرنامه‌ی عیلامی و شر کامل، از جمله داستان‌هایی هستند که قیصری در این مجموعه گردآورده است.

قیصری در این مجموعه از داستان‌های جنگ فاصله گرفته و به نوشتن داستان‌هایی با مضمون‌های متنوع که بیشترشان اسطوره‌ای و دینی هستند روی آورده. بر همین اساس، تنوع مضمون در این داستان‌های تازه، باعث شده که کار نو و متفاوتی از این نویسنده ببینیم.

نویسنده گاهی از اسطوره‌ها و باورهای مشخص بومی ایرانی بهره می‌برد، مانند داستان «بلور»، یا واقعه‌ای تاریخی را زمینه‌ی داستانش می‌کند مانند داستان «سحر باطل». او در داستان‌های دیگر این مجموعه، مسایل اجتماعی و سیاسی را هدف قرار می‌دهد، مانند «دختر رز» و «جشن همگانی»

قیصری در این مجموعه مضامین مختلف را دستمایه‌ی کارش قرار داده و مواجهه‌ی انسان سنتی با موقعیت‌هایی ویژه در جهان مدرن را ترسیم کرده است.

نشر افق پیش از این از مجید قیصری، «زیرخاکی»، «شماس شامی»، «گوساله‌ی سرگردان» و «نگهبان تاریکی» را منتشر کرده بود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «جشن همگانی» مجید قیصری منتشر شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.