موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

شروع به کار پروندۀ شهرستان ادب ویژۀ جشنوارۀ داستان کوتاه خاتم

03 اردیبهشت 1396 19:37 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
شروع به کار پروندۀ شهرستان ادب ویژۀ جشنوارۀ داستان کوتاه خاتم

شهرستان ادب: جشنوارۀ داستان کوتاه خاتم، برای سال دوم هم برگزار شد. حرکتی برای نگاهی متفاوت به رابطۀ ادبیات و دین، که با پیگیری اداره‌کنندگانش، از مراحل سخت اولیه گذشته و نگاه نویسندگان را به خود متوجه ساخته است. این جلب توجه نه به خاطر فرصت‌های مادی و نه اراده‌های تبلیغی بیرون از ادبیات، که به دلیل «خواست»ی عمیق از داخل اهالی ادبیات و «انتخاب»ی ظریف بوده است. نگاهی که توجه به شخصیت حضرت رسول اکرم (ص) را نه فرصتی برای تبلیغ دین، که زمانی برای عمق بخشیدن به ادبیات می‌داند و همۀ نویسندگان ایرانی را به ژرف‌اندیشی در باب مهم‌ترین مسائل زندگی انسان می‌داند.

سایت شهرستان ادب، اختتامیۀ دومین دورۀ این جشنواره را فرصت خوبی برای بررسی اصل رابطۀ ادبیات و دین، ادبیات تاریخی، کلیت آثار برگزیده دورۀ اول جشنوار، و چند داستان اول آن می‌داند تا شاید بتواند به نوبۀ خود، گام کوچکی در جهت هموار کردن این مسیر مبارک و نشان دادن ظرفیت‌های پنهانی که ممکن است کمتر مورد توجه دست‌اندرکاران، نویسندگان و مخاطبان جشنواره قرار بگیرد، بردارد و برخلاف دیدگاه‌هایی که تاکنون بر ادبیات دینی حاکم بوده، از درون ادبیات و ارزش‌های روایتی آن به مقولۀ تاریخ اسلام و شخص حضرت رسول (ص) نگاهی بیندازد.

به امید آن که این جشنواره بتواند در سال‌های آتی، نگاه ما به ادبیات و دین و تاریخ را تغییر داده و راهی جدید و تجربه نشده پیش پای نویسندگان بگشاید.

برای مطالعه مطالب این پرونده به صفحه زیر مراجعه کنید .
جشنواره-خاتم/http://shahrestanadab.com


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شروع به کار پروندۀ شهرستان ادب ویژۀ جشنوارۀ داستان کوتاه خاتم
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.