موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

مراسم رونمایی از دو رمان «شاه کشی» و «بی‌کتابی» برگزار می‌شود

04 اردیبهشت 1396 15:47 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 1 رای
مراسم رونمایی از دو رمان «شاه کشی» و «بی‌کتابی» برگزار می‌شود

شهرستان ادب به نقل از مهر : آئین رونمایی دو رمان تازه منتشر شده از موسسه شهرستان ادب با عنوان «شاه‌کشی» و «بی‌کتابی» در قالب نشستی با عنوان «یک ضیافت برای دو کتاب» و به میزبانی خبرگزاری مهر برگزار می‌شود.

«شاه کشی» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه رمانی در گونه ادبیات انقلاب اسلامی و روایتگر تلاش نوجوانی برای ترور شاه در روز برگزار جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی است.

اکبری دیزگاه خالق این رمان که سال گذشته به دلیل نوشتن رمان «برکت» نامزد دریافت جایزه ادبی جلالا آل احمد شده و در جایزه ادبی شهید غنی‌پور نیز تقدیر شده بود، در این رمان به سیر تحول در یک خانواده ایرانی به دنبال شهادت پدر در حادثه ۱۵ خرداد پرداخته و از این زاویه به بررسی موضوع نحوه گرایش جوانان ایرانی به انواع گروه‌های مبارز بر ضد زپیم پهلوی نیز وارد شده است.

رمان «بی‌کتابی» اثر محمد رضا شرفی خبوشان نیز اثری با نثری متفاوت و متعلق به ادبیات خاص دوران قاجار است که در آن روایتی جذاب از سرگذشت یک دلال عتیقه که علاقه‌زیادی به خرید و فروش نسخه‌های کتاب‌های خطی دارد پرداخته شده است. تصویرسازی‌های بدیع خبوشان در این کتاب که پیش از این و در سایر آثار او نیز دیده شده است از مهمترین ویژگی‌های این رمان به شمار می‌رود. وی در مقام نویسنده پیش از این به عنوان نامزد جایزه ادبی جلال آل احمد معرفی و در جشنواره داستان انقلاب نیز برگزیده شده بود.

در مراسم رونمایی از این دو کتاب در کنار نویسندگان، حمید رضا شاه‌آبادی، مجید قیصری، علی‌محمد مودب و علی‌اصغر عزتی پاک حضور خواهند داشت.

این برنامه روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ درخبرگزاری مهر واقع در خیابان استاد نجانت الهی، کوچه بیمه برگزار  می‌شود.  


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • مراسم رونمایی از دو رمان «شاه کشی» و «بی‌کتابی» برگزار می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.