موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
به روایت خبرگزاری تسنیم

پرفروش‌های ناشران در نمایشگاه کتاب

21 اردیبهشت 1396 13:57 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
پرفروش‌های ناشران در نمایشگاه کتاب

شهرستان ادب به نقل از تسنیم: سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران در حالی ششمین روز خود را پشت سر می‌گذارد که ناشران رضایت چندانی نسبت به استقبال مخاطبان و فروش آثار ندارند. به گفته تعدادی از ناشران، با وجود آنکه سال گذشته اولین سال برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب بود، استقبال دور از انتظار بود اما امسال بنا به دلایلی از جمله همزمانی نمایشگاه با انتخابات ریاست جمهوری، استقبال همچون گذشته نیست.

با وجود این، تعدادی از کتاب‌هایی که در نمایشگاه عرضه شدند، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همره بود. گزارش ذیل به تعدادی از کتاب‌های پرفروش نمایشگاه اشاره دارد:

اولین کتاب مهدی جهاندار در انتشارات شهرستان ادب با بیشترین استقبال همراه بود. این اثر که با عنوان "عشق سوزان است" منتشر شده، دربردارنده اشعار جهاندار در قالب آئینی است. عنوان این کتاب از سروده‌ای معروف از جهاندار برگرفته شده است.

"مرز ما عشق است"، "غزل زندگی کنیم"، "بی‌کتابی"، "لیلی آذر"، "ناخوانده"، "از آخر مجلس"، "رودخوانی"، "دخیل هفتم" و "قاف" از دیگر کتاب‌های پرفروش این انتشارات در ایام نمایشگاه کتاب بوده است.

در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز تعدادی از کتاب‌ها بیش از دیگر آثار مورد استقبال قرار گرفته‌اند که از این جمله می‌توان به "سلام بر ابراهیم 2" از گروه ابراهیم هادی اشاره کرد. این اثر دربردارنده روایت‌هایی از زندگی شهید هادی است؛ مجموعه‌ای از خاطرات که به مخاطب در شناخت شهید هادی کمک می‌کند.

"وقتی مهتاب گم شد" اثر حمید حسام نیز از جمله آثاری است که در حوزه خاطرات دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب دربردارنده خاطرات علی خوش لفظ از دوران کودکی تا سال‌های دفاع مقدس است. راوی درباره علت نگارش این اثر گفته که قصد دارد رزمندگانی که از جهت عرفانی مقام بالایی دارند اما گمنام هستند معرفی کند.

"گلستان یازدهم" نوشته بهناز ضرابی‌زاده نیز از دیگر کتاب‌های پرمخاطب در این روزهای نمایشگاه است. این اثر خاطرات زهرا پناهی‌روا از سردار شهید چیت‌سازیان است؛ کتابی که خاطرات یک زوج دهه شصتی را روایت می‌کند؛ نمایی از سبک زندگی اسلامی ایرانی.

"دختر شینا"، "ضد"، "آن بیست و سه نفر" و "کتاب" از دیگر کتاب‌های پرفروش انتشارات سوره مهر در این ایام بوه است.

در زمینه موضوعات بین‌الملل نیز در چند روز اخیر از کتاب "فلسطین" شامل بیانات مقام معظم رهبری درباره فلسطین و انتفاضه نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود. این اثر به تازگی به دیگر زبان‌ها از جمله عربی برگردانده شده است.

"مطلع عشق"، "آفتاب در مصاف" و "بدان ایدک الله" از دیگر آثار پرمخاطب انتشارات انقلاب اسلامی در روزهای اخیر بوده است.

در زمینه ادبیات کلاسیک نیز کتاب جدید غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با عنوان "آهوی وحشی" به عنوان کتاب پرمخاطب نشر سخن معرفی شه است. در کنار این، "غزلیات شمس" با شرح محمدرضا شفیعی کدکنی نیز با استقبال خوبی همراه بود. "فرهنگ بزرگ سخن" و "پیر پرنیان اندیش" از دیگر کتاب‌های پرمخاطب نشر سخن در روزهای گذشته اعلام شده است.

در حوزه کتاب‌های دینی نیز همچنان "مفاتیح الحیات" یکی از آثار پرفروش نمایشگاه اعلام می‌شود. این اثر که دربردارنده سخنان آیت‌الله العظمی جوادی آملی است تاکنون 210 بار تجدید چاپ شده است.

مجلدات 38 تا42 "تفسیر تسنیم" نیز از دیگر عناوین پرفروش نشر اسرا در ایام نمایشگاه بوده است.

سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران تا روز بیست و سوم میزبان علاقه‌مندان به کتاب در شهر آفتاب است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پرفروش‌های ناشران در نمایشگاه کتاب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.