موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سروده‌ی سیدمحمدمهدی شفیعی

چاپ دوم مجموعه شعر «مرز ما عشق است» در نمایشگاه

23 اردیبهشت 1396 09:25 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
چاپ دوم مجموعه شعر «مرز ما عشق است» در نمایشگاه

شهرستان ادب:چاپ نخست مجموعه شعر «مرز ما عشق است» سروده سیدمحمدمهدی شفیعی که در نمایشگاه سی‌ام عرضه شده بود در همان ابتدا به فروش رفت و بلافاصله به چاپ دوم رسید. انتشارات شهرستان ادب این مجموعه متشکل از ۲۹ غزل و ۱۱ رباعی را نخستین بار در نمایشگاه امسال کتاب تهران عرضه کرده بود.

«مرز ما عشق است» شامل اشعار شفیعی از سال 1389 تا 1395 در دو قالب رباعی و غزل با موضوعات آیینی، اجتماعی و عاشقانه است. حجت‌الاسلام شفیعی سراینده این اشعار، در دیدار سالانه شاعران با مقام معظم رهبری، شعر «مرز ما عشق است» را خواند که با تحسین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رو به رو شد. رهبر فرزانه انقلاب در تحسین این سروده به نو بودن «لفظ، معنا و مناسبت» اشاره کردند.

پس از آن، این شعر در فضای مجازی و بخصوص شبکه‌های اجتماعی با استقبال فراوان مردمی، بارها بازپخش شد. شاعر با اشاره به حوادث اخیر در «شام و عراق»، «عشق» را «بدون مرز» می‌داند و بنابراین معتقد است: «سامرا، غزه، حلب، تهران چه فرقی می‌کند؟» پس از شکست حصرِ حلب، و مشابهت‌سازی آن در فضای رسانه‌ای با آزادی خرمشهر و آبادان، محتوای این سروده بُعدی پیشگویانه نیز یافت، از جمله بیتی که به صورت مستقیم به این وقایع اشاره می‌کند: «قفل باید بشکند باید قفس را بشکنیم / حصر الزهرا و آبادان چه فرقی می‌کند؟» در همان روزها، قطعه آهنگی نیز بر اساس این شعرِ موفق در دفتر موسیقی شهرستان ادب تولید و پخش شد که مخاطبان نیز از آن استقبال کردند. قطعه «مرز ما عشق است» به شهدای مدافع حرم تقدیم شده بود و پیام شعر در حقیقت، زبان حال آنان بود.

گفتنی است مولف جوان این مجموعه، حجت‌الاسلام سید محمد مهدی شفیعی متولد 1370 از شاعران متعهد شهر اهواز است که علاوه بر اشعار آیینی و عاشقانه در سرایش سروده‌های اعتراضی با نگاه به وقایع روز جامعه نیز دستی دارد.

 

نشانی غرفه شهرستان ادب در نمایشگاه کتاب:

سالن A3 . راهروی ۵. غرفه شماره ۱۹


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • چاپ دوم مجموعه شعر «مرز ما عشق است» در نمایشگاه
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.