موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

گفت و گو با علی‌محمد مودب درباره دیدار شاعران با رهبری

23 خرداد 1396 16:51 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
گفت و گو با علی‌محمد مودب درباره دیدار شاعران با رهبری

شهرستان ادب به نقل از صبح نو: علی‌محمد مؤدب که در مراسم دیدار شاعران با رهبری یک مثنوی با مطلع «‌مرا مبین که چنین آب رفته لبخندم / هنوز غرقه امواج سرد اروندم» به یاد شهید بابارجب محمدزاده خواند، گفت: توفیقی بود و عنایتی از ارواح طیبه شهدا که این شعر را سرودم و خوشحالم که در این جلسه هم خواندم و به لطف خدا هم حضرت آقا و هم اساتید و شاعرانی که حاضر بودند عنایت داشتند و مورد توجه قرار گرفت.

مؤدب در پاسخ به سوالی درباره تفاوت این دوره با سال‌های قبل چنین گفت: به نظرم اشعار این جلسه دلچسب تر بود به ویژه از نظر اینکه حرف‌های اصلی گفتمان انقلاب اسلامی زده شد. اشعار شاخص جلسه حرف‌های اصلی و به‌روز جمهوری اسلامی بود و شعرهای خوبی هم بود. مثلاً شعر آقای جهاندار هم زیبا بود و هم مضمون به روزی داشت. شعر بنده هم درباره یک شخصیت کمتر دیده شده انقلاب اسلامی بود. همین ویژگی‌هایی که گفته شد باعث شد فضای جلسه خاص بشود و همین نکته را هم حضرت آقا اشاره کردند.
فرمودند که شعر خوب شنیدیم و شعر خوبی که در خدمت حرف‌ها و آرمان‌های انقلاب بود. امسال در بین سال‌هایی که در این جلسات حضور داشتم جزو خوب‌ها بود.
وی درباره حضور کم تعداد شاعران خارجی فارسی زبان گفت: در این جلسه دو شاعر هندی و ترکیه‌ای شعر خواندند و یکی از اشعار به زبان ترکی استانبولی بود که توسط آقای حسین هاکین خوانده شد.
مؤدب در پایان درباره برخی شاعران جوان که سقف آرزوهایشان را همین جلسه می‌دانند و پس از شعرخوانی و دیده شدن، دیگر شعر خوبی از آن‌ها نمی‌شنویم و محو می‌شوند، تصریح کرد: بعضاً دیده شده است که جوان شاعری 5 شعر خوب و قابل ارائه داشته و در این جلسه شعر خوانده و سپس تا چند سال دچار بحران شده است زیرا میزان توقع خودش و محیط از او بالاتر رفته و اذیت هم شدند. برخی البته می‌توانند راهشان را ادامه دهند اما بعضی بچه‌های با استعداد بودند که روند رشدشان متوقف شد. اگر شاعر جوانی هم شعر می‌خواند شاعری باشد که در عین جوانی جاافتاده باشد. در جلسه اخیر جوانان خوبی شعر خواندند مثلاً آقای محمدجواد الهی پور یا خانم‌ها عباسی و سبزوار قهفرخی با اینکه جوان بودند اما کارشان جا افتاده است و از لحاظ سیر رشد ان‌شاءالله دچار مشکل نخواهند شد.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • گفت و گو با علی‌محمد مودب درباره دیدار شاعران با رهبری
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.