موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با حضور شاعران برتر کشور

اردوی دوم بانوان شاعر آفتاب‌گردان‌های دوره ششم آغاز شد

25 مرداد 1396 11:02 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 4 رای
اردوی دوم بانوان شاعر آفتاب‌گردان‌های دوره ششم آغاز شد

 شهرستان ادب: اردوی دوم ششمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی، «آفتابگردان‌ها»، ویژه بانوان از 25 مرداد در تهران آغاز می‌شود. در این اردو که به ابتکار موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود شاعران جوان از سراسر کشور که موفق شده‌اند امتیاز لازم را از کارشناسان گروه شعر به دست آورند به مدت چهار روز گرد هم خواهند آمد تا از برنامه‌های آموزشی فشرده با حضور استادان مطرح و سرشناسِ ملی در زمینه شعر بهره‌مند شوند. اردوی آفتاب‌گردان‌ها، ظهر شنبه 28 مرداد به پایان خواهد رسید.

چهار کارگاه نقد و کلاس‌های شناخت شعر، با حضور استادان و شاعرانی چون افسانه غیاثوند، امید مهدی نژاد، مریم کرباسی، حسنامحمدزاده، علی‌محمد مؤدب، علی داودی، محمدحسین نعمتی و محمدرضا وحیدزاده برای شرکت‌کنندگان در این دوره در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن، حمیدرضا شکارسری با موضوع «درآمدی بر شعر علیرضا قزوه»، قربان ولیئی با موضوع «درآمدی بر شعر سعدی»، میلاد عرفان پور با موضوع «زبان شعر» و محمدرضا وحیدزاده با موضوع «شعر و رسالت اجتماعی» سخنرانی خواهند کرد.

دکتر نفیسه فیاض‌بخش، استاد دانشگاه نیز برای بانوان شاعر از «مهارت های زندگی» خواهد گفت. شاعران جوان فرصت دارند تا در عصر شعر آفتاب‌گردان‌ها، سروده‌های خود را برای حاضران بخوانند. حضور در معراج شهدا و شرکت در شبِ شعری دیگر به یاد شهید قهرمان مدافع حرم محسن حججی، از دیگر برنامه‌های این دوره آموزشی است.

در اردوی امسال آفتاب‌گردان‌ها، 44 شاعر جوان از سراسر کشور شرکت می‌کنند. استان‌های تهران (7 نفر)، قم (6 نفر)، اصفهان (5 نفر)، خراسان رضوی و گیلان (هر کدام 4 نفر)، فارس و سمنان (هر یک 3 نفر) بیشترین شرکت‌کننده را داشته‌اند. از دیگر استان‌ها نیز 1 تا 2 نفر برای اردوی دوم پذیرفته شده‌اند.

گفتنی است شاعران جوان و استعدادهای تازه شعر کشور پیش از این در فراخوان مربوطه با ارسالِ شعر شرکت کرده‌اند و بر اساس معیارهای مشخصی گزینش شده‌اند. مطالعات در زمینه شعر، انگیزه و جدیت، توان شعرخوانی، سطح دانش معرفتی، و آزمون طبع شعر از جمله مهم‌ترین معیارها برای حضور در این دوره تخصصی است.

دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به صورت سالانه برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است. بدین ترتیب، هر ساله، در قالب این دوره آموزشی، ده‌ها شاعر جوان و مستعد از سراسر کشور و بخصوص شهرستان‌ها، شناسایی شده و به عضویت دوره در می‏‌آیند.

گفتنی است چندی پیش رهبر فرزانه انقلاب، در دیدار شاعران با ایشان به این دوره‌های آموزشی اشاره کرده بودند و فرمودند: «شنیدم شهرستان ادب فعالیت‌های دانش‌آموزی راه انداخته، افراد را جمع می‌کند، دانش‌آموزهای ما، جوان‌های ما، نوجوان‌های ما، دختر ما، پسر ما، شعر می‌گویند آن هم به این خوبی، با این مضامین خوب، با این تخیّل قوی، این خیلی خوب است...»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • اردوی دوم بانوان شاعر آفتاب‌گردان‌های دوره ششم آغاز شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.