موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

پاسداشت حماسه شهید محسن حججی در چهارمین شب شعر مقاومت

27 مرداد 1396 04:31 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 4 رای
پاسداشت حماسه شهید محسن حججی در چهارمین شب شعر مقاومت

چهارمین شب از شبهای شعر مقاومت در پاسداشت حماسه شهید محسن حججی و با عنوان «از سَرگُذشت»، جمعه 27 مرداد برگزار می‌شود. این برنامه که با تلاش موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب اجرا خواهد شد، از ساعت 21 در حسینیه معراج شهدای تهران آغاز می‌شود.

علی‌محمد مودب، میلاد عرفانپور، علی داوودی، محمدرضا وحیدزاده، ملیحه رجایی، معصومه زارعی رضایی، بشری صاحبی، سیده ‌سارا شفیعی، سمانه خلف‌زاده، ابوترابی، عاطفه جوشقانیان، راضیه جبه‌داری، معصومه اسکندری، رویا باقرزاده، نجمه پورملکی، زهرا امیری، طیبه عباسی و شاعران جوان دوره‌های مختلف آفتابگردان‌ها، اشعار خود را به یاد چهره تازه مقاومت خواهند خواند. اجرای این برنامه را فضه‌سادات حسینی مجری، مجری سرشناس تلویزیون بر عهده دارد.

تروریست‌های تکفیری، تصویری از رزمنده شهید محسن حججی را منتشر کردند تا به خیال خود در دل مردم و رزمندگان هراس بیافکنند، اما در میان غافلگیری دشمنانِ این مرز و بوم، آرامش و شجاعتی که در چهره این اسیر دیده می‌شد، اتحادی ملی ایجاد کرد و ایرانیان با افتخار، تصویر ماندگار این قهرمان 25 ساله را در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌کردند. شهید حججی که نحوه اسارت و شهادتش، همگان را به یاد حادثه کربلا می‌اندازد، خیلی زود در صف بلند شهیدان اسطوره‌ای تاریخ ایران قرار گرفت. این شب شعر، ادای دینی خواهد بود به کسی که «از سر گذشت».

گفتنی است تاکنون سه دوره از شب‌های شعر مقاومت برگزار شده است. در نخستین شب که مردادماه سال گذشته برگزار شد شاعران ایرانی با مبارز نیجریایی شیخ ابراهیم زکزاکی هم‌صدا شدند و یاد شهیدان مسلمان نیجریه را در تهران گرامی داشتند. برنامه دوم با عنوان «حج‌های ناتمام» مقارن با ایام محرم برگزار شد و شاعران برای «شهدای صحرای منا و شهدای صحرای کربلا» مرثیه‌ها و سروده‌های حماسی خود را خواندند. سومین شب شعر مقاومت نیز با عنوان «هر چه فریاد» اواسط آبان‌ماه، مقارن با ایام تسخیر لانه جاسوسی برگزار شد و شاعران سرشناس انقلاب، سروده‌های خود را در پاسداشت شهیدان مبارزه با استکبار جهانی در ایران و سراسر جهان، ‌خواندند.

معراج شهدای مرکز در ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، کوچه معراج واقع شده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پاسداشت حماسه شهید محسن حججی در چهارمین شب شعر مقاومت
  • پاسداشت حماسه شهید محسن حججی در چهارمین شب شعر مقاومت
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.