موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
تازه‌ترین برنامه ادبی شهرستان ادب آغاز به کار می‌کند

«بوطیقا» ، میزگردهای آزاد ادبی شهرستان ادب

02 شهریور 1396 15:47 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 10 رای
«بوطیقا» ، میزگردهای آزاد ادبی شهرستان ادب

شهرستان ادب:‌ «بوطیقا»، میزگردهای آزاد ادبی با هدف بررسی مسائل مهم ادبیات ایران و جهان در موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» برگزار خواهد شد.

صفحه ثابت میزگردهای بوطیقا در سایت شهرستان ادب

سلسله میزگردهای «بوطیقا» که رویکردی تخصصی خواهند داشت، در سه حوزه شعر، داستان، و نقد و نظریه ادبی ورود خواهند داشت، و به طیف وسیعی از رخدادهای ادبی داخلی و خارجی، از انتشار کتاب‌های جریان‌ساز گرفته تا جوایز ادبی و مسائل و مشکلات حوزه ادبیات می‌پردازند. تلاش می‌شود که در میزگردهای بوطیقا از حضور مولفان آثار نیز بهره گرفته شود. بوطیقا سعی دارد تا در کنار نقد و خوانش آثار خلاقه ادبیات، طرحی نو در فضای مطالعات نقد و نظریه ادبی کشور دراندازد و با نگاهی نو و انتقادی در این حوزه موثر باشد.

این برنامه ادبی هر دو هفته یک‌بار در محل موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» برگزار می‌شود و مشروح آن در پایگاه اینترنتی رسمی موسسه، منتشر خواهد شد.

گفتنی است عنوان این میزگردها از جستار مشهور ارسطو گرفته شده است که در قرن چهارم پیش از میلاد نوشته شده است و به هنر شاعری و برخی مفاهیم ادبی می‌پردازد. در عالم اسلامی نیز فیلسوفانی چون ابن‌سینا، فارابی و ابن رشد تفسیرهای متعددی بر این اثر نگاشتند و برخی از این تفسیرها در میان غربی‌ها نیز -بخصوص در سده شانزدهم میلادی- پذیرفته شد.

شهرستان ادب، پیش از این نشست‎های تخصصی کتاب با نام «عصر اثر» برگزار کرده بود که هدف از آن، طرح و نقد آثار شاعران انقلاب اسلامی و نیز پرورش مهارت نقد در شاعران جوان بود. در طی آن نشست‎ها، کتاب‌های شاعران و منتقدانی چون علی معلم دامغانی، یوسف‌علی میرشکاک، مرتضی امیری اسفندقه، قربان ولیئی، ناصر فیض، امید مهدی‎نژاد و مریم جعفری آذرمانی با حضور منتقدان، شاعران و پژوهشگرانی چون بهاءالدین خرمشاهی، یوسفعلی میرشکاک، بیژن عبدالکریمی، محمّدمهدی سیّار، شهرام شکیبا، نعمتالله سعیدی، حمیدرضا شکارسری، سیداکبر میرجعفری، مصطفی علی‌پور اسماعیل امینی، و ابراهیم اسماعیلی اراضی نقد و بررسی شده بود و در کنار آن‎ها یادداشت‌هایی جهت انتشار در مطبوعات توسط شرکت‌کنندگان در جلسات نوشته شده بود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «بوطیقا» ، میزگردهای آزاد ادبی شهرستان ادب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.