موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
تازه‌ترین پروندۀ ادبی شهرستان ادب در حوزه ادبیات داستانی

گشایش پروندۀ «رمان فانتزی» در سایت شهرستان ادب

27 شهریور 1396 15:35 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 5 رای
گشایش پروندۀ «رمان فانتزی» در سایت شهرستان ادب

شهرستان ادب: سایت شهرستان ادب، با توجه به سرعت تولید، فراگیریِ ادبیات و آثار فانتزی در جهان، پرونده‌ای را تحت عنوان «ادبیات فانتزی» گشود، تا علاوه بر بررسی این ژانر از نظرهای گوناگون و نگاه به وضعیت آن در سایر کشورها، سنجشی از اوضاع ادبیات فانتزی در ایران نیز حاصل کند و جایگاه ما را در این میدان پرازدحام و رنگارنگ مشخص کند و راهی برای پیشروی نشان دهد؛ حتی اگر حاصل آن راه، نور کوچکی باشد در فاصله‌ای دورتر از امروزِ ما.

جهان امروز، هرچه جلوتر می‌رود و فرضیه‌هایش را می‌آزماید، هرچه بیشتر در دنیای مادیِ خودساخته‌اش غرق می‌شود و خود را به دست بازی‌های سیاسی می‌سپارد، تولید، رجوع و تقاضای تخیل و فانتزی را افزون‌تر از پیش به خود می‌بیند. فیلم‌ها، کتاب‌های داستان و رمان، محصولات گوناگون و برنامه‌های تلویزیونی در قالب ژانرهای تخیلی و فانتزی تولید می‌شوند و مخاطب خود را از دلِ جهانِ پر جنگ امروز جدا می‌کنند و با خود به جهانی دیگر می‌کشانند که البته آن‌ها هم خالی از جنگ نیستند.
ظرفیت‌ها و ویژگی‌هایی که ادبیات فانتزی داراست، آن را از سایر قالب‌ها و ژانرها متمایز کرده و میزان تأثیرگذاری عجیبی را برای همراهان خود دارد.

پروندۀ ادبیات فانتزی، با مقاله‌ها، مصاحبه‌ها و گزارش‌های گوناگون، تلاشی است برای باز کردن پنجره‌ای جدید به دنیای عجیب و هیجان‌انگیز فانتزی. امید که دوستداران این شاخه از ادبیات را راضی کند و اهل فکر را با تأمل در این حوزه همراه خود سازد.

این پرونده را در سایت شهرستان ادب و صفحه‌های مجازی مربوط به آن دنبال کنید. 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • گشایش پروندۀ «رمان فانتزی» در سایت شهرستان ادب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.