موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در چهارمحال و بختیاری

سومین نشست کتاب‌خوان شعر کشور برگزار شد

18 مهر 1396 12:45 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
سومین نشست کتاب‌خوان شعر کشور برگزار شد

شهرستان ادب: سومین نشست «کتاب‌خوان شعر» چهاردهم تیر ماه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، شاعر جوان و نام آشنای کشور محمد مهدی‌سیار، جمعی از شعرا و علاقه‌‌مندان کتاب و کتابخوانی به میزبانی شهرستان ادب در پاتوق کتاب و زندگی شهرکرد برگزار شد.

این نشست با معرفی ۷ کتاب، که در ادامه به مرور اجمالی آنها می‌پردازیم، به کار خود خاتمه داد:


«آینه‌های ناگهان» نوشته قیصر امین‌پور/ ارائه توسط:  وحید برزگر (شاعر)

این کتاب گزیده شعرهای شاعر نام‌آشنا و توانای نسل امروز، دکتر قیصر امین پور است. این شعرها در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۱ سروده شده است. عناوین بعضی از شعرها عبارتند از: روز ناگزیر؛ غروب؛ جرئت دیوانگی؛ قاف؛ سطرهای سفید؛ نامی از هزار نام؛ نه گندم و نه سیب؛ حرف آینه ها و ...


«سکته ملیح» نوشته سعید بیابانکی/ ارائه توسط: همایون علیدوستی (شاعر)

«سکته ملیح» سومین مجموعه طنز بیابانکی است، این کتاب دارای دو بخش شعرهای بلند و کوتاه است که شعرهای بلند با نام «ترقه‌ها» و شعرهای کوتاه بانام «جرقه‌ها» در این کتاب آمده است و در مجموع ۵۰ شعر را شامل می‌شود. این کتاب دارای مضانین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مباحث اخلاقی است، که از این لحاظ اثری متنوع است و دایره وسیعی از مخاطبان را شامل می‌شود.


«گونه‌های نو آوری در شعر معاصر ایران» نوشته کاووس حسن‌لی/ ارائه توسط: محمد حکیم آذر (استاد دانشگاه)

اثر حاضر از ۶ بخش اصلي تشكيل شده است، كه به ترتيب عبارتند از: مقدمه (جريا نشناسي شعر معاصر)؛ فصل نخست (نوآوري در حوزة زبان)؛ فصل دوم (نوآوري در حوزه شكل، فرم و ساختار)؛ فصل سوم (نوآوري در صور خيال)؛ فصل چهارم (نوآوري در معنا و محتوا)؛ فصل پنجم (نوآوري در قالب‌هاي گذشته شعر فارسي).


«قرار» نوشته سعید پور طهماسبی/ ارائه توسط: محمد مهدی‌سیار (شاعر)

«قرار» مجموعه‌ غزل‌های با مضامین عاشقانه است. این کتاب دربردارنده حدود ۴۰ غزل بوده و توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.


«به خط روشن عشق» نوشته محمد قهرمان/ ارائه توسط: سید مهرداد افضلی(شاعر)

این کتاب شامل ۶۱ غزل از محمد قهرمان است که در ۱۴۰ صفحه منتشر شده است. در کارنامه این شاعر همچنین تصحیح و چاپ چند دیوان از شاعران مختلف را نیز می‌توان دید.


«جام‌های دریایی» نوشته بهمن رافعی/ ارائهتوسط: کبری موسوی(شاعر)

بهمن رافعي بروجنی، شاعر و غزل‌سراي معاصر، در سال ۱۳۱۵ در شهرستان بروجن از استان چهارمحال و بختياري به دنيا آمد و هم اكنون پنج دهه است كه به طور جدي در اكثر قوالب شعري اعم از غزل، ‌ مثنوي، چهارپاه، نيمایي و ... طبع‌آزمائي مي‌كند. غزل معروف«از دست عزيزان چه بگويم گله اي نيست/ گر هم گله‌اي هست دگر حوصله‌اي نيست/ در حسرت ديدار تو آواره ترينم/ هر چند كه تا منزل تو فاصله‌اي نيست» از اوست.


«غروب پا به ماه» نویسنده: کبری موسوی/ ارائه توسط: محمد مهدی‌سیار (شاعر)

کبری موسوی در سال ۱۳۹۳ یکی از برگزیدگان و برنده‌ سرو زرین بخش شعر کلاسیک در هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی شعر فجر جشنواره فجر بوده است؛ کتاب «غروب پا به ماه» نیز یکی از چهار اثر مورد تقدیر قرار در سیزدهمین جایزه قلم زرین شناخته شد.


شایان ذکر است، سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سومین نشست کتاب‌خوان شعر کشور برگزار شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.