موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
دومین پرونده پرتره ادبی مهرماه سایت شهرستان ادب

گشایش «پرونده پرتره محمدرضا شفیعی کدکنی» در سایت شهرستان ادب

19 مهر 1396 14:44 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 5 رای
گشایش «پرونده پرتره محمدرضا شفیعی کدکنی» در سایت شهرستان ادب

شهرستان ادب: همزمان با 19مهرماه، سالروز تولد ادیب، پژوهشگر و شاعر گرانقدر هم‌روزگارمان استاد دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، دومین پرونده پرتره مهرماه سایت شهرستان ادب، به این شاعر گرامی اختصاص پیدا می‌کند.

در «پرونده پرتره محمدرضا شفیعی کدکنی» سایت شهرستان ادب تا کنون یادداشت‌ها و مقالاتی چون «غزل های شمس تبریز به روایت شفیعی کدکنی»، «شفیعی کدکنی در هجوم منتقدان»، «بخشيدن عطا به لقا»، «نیما، شفیعی، خانلری و دیگران»، «ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد» منتشر شده است. همچنین این پرونده هم با انتشار گزیده‌ای از بهترین و مهم‌ترین شعرهای دکتر شفیعی همراه بوده است که از این میان می‌توان به «ده نیمایی زیبا از م. سرشک»، «عاشقانه‌ای از محمدرضا شفیعی‌کدکنی»، «شعر شفیعی کدکنی برای عباس کیارستمی»، «شعر دکتر شفیعی‎کدکنی برای امام حسین»، «نیویورک، شعر ضدآمریکایی دکتر محمدرضا شفیعی‎کدکنی»، «شعر  شفیعیِ کدکنی برای بیدل دهلوی » و... اشاره کرد.

همزمان با بازگشایی این پرونده، مطالب تازه‌تری در سایت شهرستان ادب با موضوع دکتر شفیعی کدکنی منتشر خواهد شد. برای مطالعه مطالب این پرونده به صفحۀ ویژه محمدرضا شفیعی کدکنی در سایت شهرستان ادب مراجعه کنید:
پرونده پرتره محمدرضا شفیعی کدکنی


گفتنی‌ست محمدرضا شفیعی کَدْکَنی (زادهٔ ۱۹ مهر ۱۳۱۸ در کدکن) استاد ادبیات و شاعر با تخلص م. سرشک است . از جمله آثار او در شعر و پژوهش ادبی و عرفانی:

زمزمه‌ها، شب خوانی، از زبان برگ، در کوچه باغ‌های نشابور، از بودن و سرودن، مثل درخت در شب باران، بوی جوی مولیان، صور خیال در شعر فارسی، موسیقی شعر، ادوار شعر فارسی، شعر معاصر عرب، گزیده غزلیات شمس، حزین لاهیجی زندگی و زیباترین غزلهای او، شاعر آینه ها، بیدل و سبک هندی، اسرار التوحید از محمد بن منور، حالات و سخنان ابو سعید، ابو روح میهنی، مختار نامه، مجموعه رباعیات عطار، مرموزات اسدی در مرموزات داودی نجم الدین رازی، ترجمه تصوف اسلامی و رابطه انسان و خدا از نیکلسون ،مختار نامه، الهی نامه، مصیبت نامه، اسرار نامه و منطق الطیراز شیخ عطار، نقد و تحلیل شیخ محمود شبستری، خواجه عبدالله انصاری، ابوالحسن خرقانی، قلندریه در تاریخ، با چراغ و آیینه و...


 پیش از این، پرونده پرتره شاعرانی چون زنده‌یادان «طاهره صفارزاده»؛ «قیصر امین‌پور»، «محسن پزشکیان» و «سهراب سپهری» در سایت شهرستان ادب منتشر شده بود.

همزمان با بازگشایی این پرونده، مطالب تازه‌تری در سایت شهرستان ادب با موضوع سهراب سپهری منتشر خواهد شد. برای مطالعه مطالب این پرونده به صفحۀ ویژه سهراب سپهری در سایت شهرستان ادب مراجعه کنید:

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • گشایش «پرونده پرتره محمدرضا شفیعی کدکنی» در سایت شهرستان ادب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.