موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با بررسی شعر نیما، اخوان، شاملو و فروغ

دوره ی آموزشی میرشکاک درباره ی شعر معاصر

07 بهمن 1392 10:41 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 3 رای
دوره ی آموزشی میرشکاک درباره ی شعر معاصر
به گزارش خبرگزاری مهر، یوسفعلی میر‌شکاک شاعر و نویسنده و طنزپرداز در جدیدترین دوره آموزشی خود که توسط موسسه روزگارنو برگزار خواهد شد، به بررسی تاریخ ادبیات ایران و بررسی اشعار نیما یوشیج، احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث و فروغ فرخزاد خواهد پرداخت.

وی در توضیح درسگفتار تاریخ ادبیات ایران (شعر معاصر) در این دوره اظهار داشت: چهار جلسه برای بحث و فحص و ارزیابی شعر معاصر بسیار اندک است، مگر اینکه هر جلسه‌ای از بامداد تا شامگاه باشد. به هر حال در این مجال مختصر به نیما، اخوان، فروغ و شاملو خواهیم پرداخت که چهره‌های اصلی نوآوری و حوالت گویی در شعر معاصرند. به امید روزی که طی جلساتی پیاپی از شکل، فرم، زبان، چشم انداز و دیگر وجوه و ساحات شعر این چهارتن و دیگر معاصران به تفصیل سخن بگوئیم.

يوسفعلی ميرشکاک با وجود نداشتن تحصيلات آکادميک از محضر اساتيدی همچون مرحوم فرديد بهره برده است. وی در سی سال اخير در حوزه شعر، نقد ادبی، طنز و... فعال بوده و در همه‌ آنها نیز اسلوب منحصر به‌فرد خود را حفظ کرده است.

ميرشکاک تاکنون کلاس‌هايی همچون «شاهنامه‌خوانی» و «اسرار و ابزار طنزپردازی» در حوزه هنری داشته و در سازمان فرهنگی هنری شهرداری نيز «کارگاه هندسه‌ کلمات» برگزار کرده است. «قلندران خليج»، «غزليات بيدل»، «از چشم اژدها»، «ستيز با خويشتن و جهان»، «ماه و کتان»، «غفلت و رسانه‌های فراگير»، «در سايه‌ سيمرغ»، «از زبان يک ياغی»، «زخم بی‌بهبود» و ... از جمله آثار اوست.

این دوره آموزشی از روی دوشنبه 12 بهمن آغاز  می‌شود و ثبت نام در آن از طریق پایگاه اینترنتی WWW.Roozegareno.net انجام می‌شود.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • دوره ی آموزشی میرشکاک درباره ی شعر معاصر
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.