موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

ظریف: تنها راه فلسطینی‎ها مقاومت است

10 دی 1393 07:01 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2.5 با 2 رای
ظریف: تنها راه فلسطینی‎ها مقاومت است

شهرستان ادب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت: ظریف در دیدار وزیر تجارت تونس گفت: برخوردی که با مطالبات حداقلی مردم فلسطین در قالب پیش نویس قطعنامه ارایه شده به شورای امنیت شد، ثابت می کند که تنها راهی که فلسطینی ها برای احقاق حقوق خود دارند، راه مقاومت است . 

محمد جواد ظریف در دیدار «نجلاء حروش» وزیر تجارت و صنایع دستی تونس، با که امروز(سه شنبه) انجام شد، حمایت تونس از آرمان فلسطین را قابل تقدیر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا ، وزیـر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره موفقیت انتخاباتی تونس نیز اظهار داشت: تجربه انتخابات تونس، حاصل توافق و همگرایی اقشار مختلف مردم تونس بود.

ظریف با اشاره به خطر افراط گرایی و تروریسم به عنوان درد مشترک همه کشورهای منطقه، بر ضرورت مشارکت و ایفای نقش فعال همه دولت ها در مبارزه با این پدیده تاکید کرد .

وزیر امور خارجه همچنین با ابراز خرسندی از برگزاری قریب الوقوع هفته فرهنگی تونس در ایران، افزود : برای جمهوری اسلامی ایران روابط با تونس بسیار ارزنده است و از توسعه این مناسبات و همکاری ها در سطوح دوجانبه و منطقه ای استقبال می کند.

ظریف با اشاره به پیشرفت های علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این ظرفیت ها در خدمت همه دوستان ایران در منطقه است و آماده همکاری با تونس در همه زمینه ها از جمله در زمینه انتقال فناوری های نوین هستیم.

وی همچنین به وضعیت لیبی اشاره کرد و گفت: ما از هر راه حلی که منجر به آرامش و حاکمیت مردمی در این کشور شود حمایت می کنیم و برای هرگونه کمکی در این راستا آمادگی داریم.

 

پیشرفت جمهوری اسلامی ایران چشمگیر است

وزیر تجارت و صنایع دستی تونس نیز با تاکید بر اهمیت روابط با ایران به عنوان کشور دوست و برادر، ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی، تجاری، گردشگری، علمی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد .

«نجلا حروش» همچنین بر موضع کشورش در حمایت از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای و تلاش برای حل مسایل از طریق مذاکرات هسته ای تاکید کرد .

وی درباره موضوع فلسطین هم گفت: موضوع فلسطین همواره مورد اهتمام تونس بوده و امیدواریم همه کشورهای منطقه به صورت یکپارچه و واحد در کنار فلسطین ایستادگی کنند .

وزیر تجارت تونس همچنین از پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه های علمی و فناوری های نوین تجلیل و نسبت به استفاده از این ظرفیت و تجربه ها ابراز امیدواری کرد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • ظریف: تنها راه فلسطینی‎ها مقاومت است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.