موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

بازخوانی سخنان سردار شهید همدانی: «شهدا به خاطر رابطه با آمریکا ما را محاکمه خواهند کرد»

19 مهر 1394 01:55 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 5 رای
بازخوانی سخنان سردار شهید همدانی: «شهدا به خاطر رابطه با آمریکا ما را محاکمه خواهند کرد»
شهرستان ادب به نقل از رجانیوز: تاریخ اگر همانطور که رخ داده است ثبت نشود، هر لحظه امکان تحریف آن می رود چنانچه سال ۸۸ شعارهای جریان «نه غزه، نه لبنان» در راستای مصادره شهدای بزرگی چون همت و باکری نشان از آن داشت که اگر به موقع مواضع و اقدامات بزرگ مردی چون همت در لبنان در حافظه بلند مدت ملت باقی می ماند، هیچ گاه این جریان نمی توانست شیرمردی  که مدتها جانش را در لبنان مقابل دشمن به خطر انداخته بود، به سود خود مصادره کند!
 
امروز نیز دیگر سردار رشید اسلام حسین همدانی در میان ما نیست، او هم به جمع یارانش پیوست و در راستای دفاع از حرم اهل بیت در سرزمین شام و مبارزه با داعش، جانش را تقدیم خدای خود کرد اما مواضع تاریخی این شهید بزرگوار در برهه های مختلف از جمله نکاتی است که باید در تاریخ بارها و بارها تکرار شود تا در آینده ای نه چندان دور، همصدایان امروز با داعش که از شهدات وی خوشحالند، حتی فکر مصادره آن را نیز به فکر نبرند چرا که این شهید مواضعی دارد که نسبتش را با جریان های التقاطی، لیبرال و تکنوکرات به خوبی مشخص کرده است.
 
سردار شهيد، حسين همداني، اسفندماه گذشته در يادواره شهداي مخابرات سپاه محمد رسول الله (ص) كه در لانه جاسوسي سابق آمريكا برگزار شد سخنان مهمی را بیان کرده که متن کامل آن بازنشر می شود:
 
 
تاریخ می گوید ملت هایی بودند که در رفاه بودند ولی گذشته را فراموش کردند و گمراه شدند
 
سردار همدانی در ابتدای این جلسه گفت: در روايات و كتاب آسماني ما گفته شده است كه از گذشته درس بگيريد، خطاب به ما مي گويد كه ملت هايي بودند كه موحد بوده و در رفاه كامل بودند ولي گذشته را فراموش كرده و گمراه شدند. وقتي انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و ما يك رژيم ۲۵۰۰ ساله را به تاريخ سپرديم و نظام ديني حاكم شد همه آرزو داشتيم كه اين روز را ببینيم.
 
وي در ادامه اظهار داشت: همه دشمنان در مقابل ملت ايران صف آرايي كردند، در مقابل ما ده ها فتنه انجام شد كه يكي از آن ها دفاع مقدس بود، ما وارث يك ويرانه و يك كشور غارت زده بوديم و عزت ملت ما را لگد مال كرده بودند، آمريكايي ها و اروپايي ها از ما حق توحش مي گرفتند، امام در سخنراني خود در بهشت زهرا (س) به فرماندهان ارتش گفتند ما مي خواهيم شما آقا باشيد و نوكر نباشيد، ما وارث رژيمي بوديم كه چنين كشوري را براي ما باقي گذاشته بود.
 
همداني با بيان شرايط سال هاي ابتدايي پيروزي انقلاب گفت: در آن سال ها حوادث كردستان، فعاليت هاي منافقين و فتنه هاي مختلفي را داشتيم، در جنگ تحميلي با كمبود تجهيزات مواجه و وسايلي مثل سيم خاردار و گوني و مهماتي براي جنگيدن نداشتيم.
 
 
 
خدا وعده داده اگر مقاومت کنید پیروزی از آن شماست
 
وي به شرايط اقتصادي اشاره كرد وعنوان داشت: در آن سال ها همه چيز ما از خارج وارد مي شد و امكانات اوليه ما كوپني بود و مردم بايد براي گرفتن مقداري آذوقه و امكانات ساعت ها در صف مي ايستادند و دشمن ما را همه جانبه محاصره كرده بود ولي آن روزها ايمان و باور داشتيم و به وعده هاي خدا ايمان داشتيم . خدا به ما وعده داده بود كه اگر شما مقاومت كنيد، نصرت و پيروزي شما با من است. وقتي محاصره همه جانبه شديم، امام خميني (ره) فرمودند ما ملت روزه هستيم و يك وعده غذا مي خوريم.
 
مشاور فرماندهي كل سپاه در تحليل اوضاع سياسي سال هاي ابتدايي پيروزي انقلاب گفت: وقتي بني صدر به عنوان رياست جمهوري مصاحبه كرد و گفت كه نظام ما ۶ ماه بعد سقوط خواهد كرد و اين صحبت او به تيتر روزنامه ها تبديل شد، فردي مثل شهيد رجايي گفت وقتي فشنگ ما تمام شود تازه جنگ واقعي ما شروع مي شود. آن روزها باور داشتيم كه جبهه ما حق است و اين مقاومت، سرانجامش نصرت و پيروزي است.
 
سردار همداني با بيان اين جمله از حضرت امام خميني (ره ) كه ما با نتيجه كاري نداريم و بنا برتكليف عمل مي كنيم، عنوان داشت: ما در آن روزها در محاصره كامل و بدون امكانات بوديم و همه نيازمندي هايمان سهيمه بندي شده بود ولي در جنگ و محاصره اقتصادي مانديم، چون ايمان داشتيم.
 
وي در همين زمينه اظهار داشت: امام و شهدا سردمدار اين مقاومت و ايستادگي بودند و باور داشتند كه سرانجام كار ما پيروزي است، چون خداوند به ما وعده داده و وعده خداوند حق است.
 
 
 
مشاور فرماندهي كل سپاه با بيان اينكه امام در نامه هايي كه در سال هاي پاياني دفاع مقدس نوشتند وعده داده اند كه هر دو ابر قدرت جهان، محكوم به شكست هستند بيان داشت: امروز وارد دهه چهارم انقلاب شده ايم و نظام ماندگار شده و قابل برداشتن نيست و آمريكايي ها و دشمنان اسلام  به دنبال اين بودند كه نظام را بردارند و امروز ديگر اين ادبيات را به كار نمي برند و مي گويند كه شما دايره نفوذ خود را تنها در ايران محدود كنيد و با ديگر كشورها كاري نداشته باشيد.
 
                                                 
 
امام فرمود انقلاب اسلامی جهانی است و مرز نمی شناسد
 
سردار همداني در ادامه افزود: امام خميني (ره) فرمودند انقلاب اسلامي مرز نمي شناسد و حد و حدود ندارد و يك انقلاب جهاني است و انقلابي براي آزادي همه ملت هايي كه در بند هستند واموال آن ها غارت مي شود، است.
 
وي با اشاره به بركات حضور خانواده شهدا گفت: دعا كنيم كه عمر خانواده شهدا طولاني شود، تا زماني كه خانواده شهدا حضور داشته و فرهنگ شهادت در جامعه باشد، ملت بيمه است.
 
سردار همداني با بيان اينكه چه زماني ما باور مي كرديم كه مرز درگيري هاي ما سامرا و بغداد باشد گفت: در ذهن ما نمي گنجيد كه چنين اتفاقاتي بيفتد امروز تمام كوچه ها و خيابان هاي بغداد پر از رزمندگان  سپاه اسلام است و دشمن قطع اميد كرده است.
 
وي در همين زمينه ادامه داد: فريب خوردگان و نسل خوارج و آن هايي كه آمده بودند براي آمريكا خوش رقصي كنند نا اميد برگشتند، دشمن به موصل رسيده و آماده ورود به بغداد بود، ولي شكست خورد. آن ها مي خواستند مرز درگيري ها را به مرزهاي دفاع مقدس در مهران، شلمچه و قصرشيرين برسانند ولي امروز مرز درگيري ما در آن سوي مرزها و در سالحل مدينترانه و شاخ آفريقاست.
 
مشاور فرماندهي كل سپاه با اشاره به حمايت ايران از مردم فلسطين عنوان داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي امام خميني فرمودند ما قدس را آزاد مي كنيم و روز جمعه آخر ماه رمضان را براي حمايت از ملت فلسطين به عنوان روز قدس نامگذاري كردند، ما آن موقع فكر نمي كرديم كه روزي مرز درگيري و جبهه ما مرزهاي فلسطين اشغالي باشد .
 
سردار همداني در همين زمينه اظهار داشت: امروز خون شهدا به ثمر نشسته و بارور شده است و حزب الله در منطقه چون خورشيدي مي درخشد و نورافشاني مي كند و امروز فرزندان شما آن سوي مرز شما مي جنگند.
 
وي با اشاره به شرايط منطقه و نبرد با گروه هاي تروريستي گفت: امروز ما نيازي نداريم كه جوانانمان را به منطقه نبرد اعزام كنيم و امروز در سوريه ۱۵۰ هزار نفر از جوانان اهل سنت كه آموزش ديده اند، در نوبت اعزام براي به نبرد هستند و كمبود نيرو نداريم.
 
سردار همداني بيان داشت: بايد ببنيم دشمن چرا امروز انقدر بهم ريخته است. آن ها قيمت نفت را كاهش مي دهند تا ايران اسلامي را به زانو در بياورند و چون ادبيات انقلاب اسلامي را درك نكرده اند مي خواهند با سازو كار قبلي خود با ما بجنگند.
 
مشاور فرماندهي كل سپاه بيان داشت: امروز فرزندان متولد شده انقلاب اسلامي در آن سوي مرز نگران قرارگاه مركزي انقلاب در ايران هستند، چون مسئولين و همه مردم ما فراموش كرده كه ما در دوران فشار همه جانبه مقاومت كرده و پيروز شديم.
 
وي در ادامه افزود: امروز وضع ما نسبت به سه دهه گذشته ممتاز است و همه جبهه ها را فتح كرده ايم .
 
 
مگر می شود با آمریکایی ها قدم بزنیم و انتظار داشته باشیم شهدا شفاعتمان کنند؟/ شهدا برای این کار ما را محاکمه می کنند
 
سردار همداني با بيان اينكه چرا امروز اين اشتباه را مي كنيم و در حالي كه بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي كه عزت ملت بود گفت: امام (ره) فرمودند مثل ما و آمريكايي ها، مثل گرگ و ميش است، اما برخي با آن ها قدم زده و با آن ها لبخند زدند.
 
وي با بيان اينكه متهم رديف اول اين ماجرا مسئولين ما هستند عنوان داشت: مگر مي شود با آمريكايي ها قدم بزنيم و انتظار داشته باشيم كه شهدا ما را شفاعت كنند و قطعاً شهدا به خاطر انجام اين كار ما را محاكمه خواهند كرد.
 
 
امروز تمام ابرقدرتی دشمن شکسته شده اما با یک سری کارها دارند این را به دشمن باز می گردانند
 
سردارهمداني با اشاره به مذاكرات ايران و غرب و با بيان اينكه اين يك بازي برد، برد نيست و يك باخت است عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب بعد از ارتحال امام(ره) فرمودند اگر ما يك قدم عقب نشيني كنيم دشمن ده قدم جلوتر مي آيد. امروز تمام ابهت ابر قدرتي دشمن شكسته شده است و ما با يك سري از كارها داريم اين را به دشمن باز مي گردانيم و شهدا به خاطر اين كار از ما نخواهند گذشت.
 
مشاور فرمانده كل سپاه با بيان اينكه كدام يك از شهدا در وصيت نامه هايشان گفته اند ما براي ايران و سرزمين جنگيده ايم بيان داشت: امروز نسبت به گذشته از نظر محاصره اقتصادي و امكانات بهترين وضع را داريم و آمريكا ديگر ابر قدرت نيست و كسي به حرف او گوش نمي دهد.
 
 
اگر مشکل ارزی داریم چرا ماشین های لوکس وارد کشور می شود؟
 
وي مسئولين را مورد خطاب قرار داد و گفت: بايد از مسئولين سوال كنيم كه اگر ما مشكل ارزي داريم چرا ماشين هاي ميلياردي و امكانات لوكس وارد كشور مي شوند.
 
سردار همداني به مسئله بصيرت اشاره كرد و گفت: جوانان ما در دوران دفاع مقدس بصيرت داشتند و وقتي امام خميني (ره) فرمان مي داد لبيك مي گفتيم ولي ما امروز كاري مي كنيم كه امام ما نرمش قهرمانانه را انتخاب مي كند.
 
مشاور فرمانده كل سپاه با بيان اينكه ما وارثان شهدا هستيم و خون شهداي ما به ثمر نشسته است گفت: يكي از بزرگان دين وعلماي اخلاق گفت اين انقلاب و نهضت امام خميني (ره) كار خود را كرده است، حتي اگر اين ملت كه پرچم دار آن هستند كوتاهي كنند. نكند كه ما از كاروان انقلاب اسلامي جا بمانيم.
 
 
بیداری اسلامی عربستان را به خطر انداخته
 
سردار همداني با بيان سخني از رهبر معظم انقلاب كه اين انقلاب در حال حركت است و ايستايي ندارد گفت: دشمن چهار سال قبل در سوريه بحران ايجاد كرد و قصد داشت دست ايران را از منطقه قطع و حزب الله را تضعيف كند و همه امكانات را وارد عرصه كرد و ناموفق شد، مجاهدين سپاه اسلام و حاميان انقلاب اسلامي مقاومت كردند و خدا مزد آن ها را داد و اين ها معجزه الهي است.
 
سردار همداني به ماجراي بيداري اسلامي در يمن اشاره كرد و گفت: بيداري اسلامي در يمن رژيم شاهنشاهي عربستان را به لرزه انداخته است و آن ها فهميده اند كه يمن مانند بحرين؛ سودان وعراق نيست.
 
 
دفع فتنه ۸۸ کار خدا بود
 
وي در همين زمينه افزود: امام فرمودند فتح خرمشهر كار خدا بود و رهبري هم گفتند كه دفع فتنه ۸۸ كار خدا بود. همه دشمنان انقلاب اسلامي مي گفتند كه كار بشار اسد تمام است و بشار اسد مي گويد كه پيروزي ما كار خدا است.
 
مشاور فرماندهي كل سپاه در بخش پاياني سخنان خود بيان داشت: امروز وظيفه ما اين است كه از دولت مردان مطالبه داشته باشيم و به آن ها بگوييم كه ما محاصره را تحمل مي كنيم و حاضر نيستيم كه پا روي خون شهيدان بگذاريم.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • بازخوانی سخنان سردار شهید همدانی: «شهدا به خاطر رابطه با آمریکا ما را محاکمه خواهند کرد»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.