موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

حمیدرضا شکارسری: شعر نیمایی گرفتار غربت است

11 بهمن 1394 07:30 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 1 رای
حمیدرضا شکارسری: شعر نیمایی گرفتار غربت است

شهرستان ادب به نقل از تسنیم: حمیدرضاشکارسری معتقد است که شعر نیمایی در دهه‌های اخیر دچار نوعی غربت و فترت شده است و باید برای بروز و ظهور این قالب ادبی در جامعه فرصت بیشتری فراهم کرد.

حمیدرضا شکارسری، شاعر، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از غربت و فترت شعر نیمایی در دهه‌های اخیر خبر داد و گفت:‌ وضعیت قوالب شعری در جامعه شعری و ادبی ما نسبتاً پیچیده است؛ از یک سمت به گمان من البته شعر ما گریزی ندارد، از اینکه به سمت قوالب نو حرکت کند، چرا که قوالب نو ظرفیت مناسب‌تر و بهتری برای انعکاس و بازآفرینی حهان معاصر دارد.

وی ادامه داد:‌ اما از سوی دیگر هرگز و هرگز نمی‌توان به یک شاعر گفت چگونه آفرینش ادبی کند و در چه قوالبی. هرگز نمی‌توان به مخاطب گفت لذتی را که از شعر و هنر می‌برد، به قوالبی خاص معطوف کند. مصارف مختلف ادبی و اجتماعی وجد دارد که قالبی را به سلطه می‌رساند، در حال حاضر هم این قالب نو نتوانسته است این سلطه را بر جامعه ادبی اعمال کند؛ به خصوص در جامعه ما که گره‌‌های محکمی با سنت ادبی وجود دارد.

شکارسری افزود:‌ باید اذعان کرد که کتاب‌های شعر سروده شده در قوالب سنتی هواخواه و فروش بیشتری دارند، بنابراین در یک تعامل دوستانه بین قوالب نو و سنتی در جامعه ادبی‌مان، من معتقدم‌، باید به قوالب نو فرصت بیشتری برای بروز و ظهور داد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • حمیدرضا شکارسری: شعر نیمایی گرفتار غربت است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.