موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
‌ دوازدهمین نشست تخصصی ادبیات داستانی

نشست تخصصی «جهان رمان، جهان عطار» امروز در شهرستان ادب

04 خرداد 1395 15:49 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
نشست تخصصی «جهان رمان، جهان عطار» امروز در شهرستان ادب

شهرستان ادب: دوازدهمین نشست تخصصی ادبیات داستانی، به نسبت داستان‌های عطار نیشابوری با گونه ادبی رمان، اختصاص دارد. طی این جلسه که سه شنبه ۴ خرداد در موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود، دکتر امیر حسین ماحوزی، استاد دانشگاه و پژوهشگر ادبیات، و دکتر محمد رودگر دیلمزاد، پژوهشگر و داستان‌نویس، ضمن بررسی آثار عطار، درباره امکان بازآوری تفکرات عطار در قالب رمان بحث خواهند کرد. 

این نشست روز سه شنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۴ از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹ در محل موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» به نشانی خیابان شریعتی، بالا‌تر از سه راه طالقانی، روبروی سینما صحرا، پلاک ۱۶۸ برگزار می‌شود.

گفتنی است فریدالدین عطار نیشابوری، شاعر و عارف نامدار قرن ششم و هفتم، خالق آثاری چون منطق‌الطیر و تذکره‌الاولیا، تأثیر فراوانی بر شاعران پس از خود از جمله مولانا، حافظ، جامی و بسیاری ادیبان دیگر گذاشت. در موسسه شهرستان ادب نیز پیش از این نشست‌های تخصصی ادبیات دینی، ادبیات روستایی، ادبیات سیاسی، تاثیر اسطوره‌ها و کهن الگوها بر ادبیات داستانی، موانع رشد رمان در ایران، جوهر رمان در نسبت با جامعه و انسان ایرانی، چالش خاطره و داستان، تاثیرات متقابل جنگ و ادبیات، کارِ نویسنده و فراوقعیت در داستان ایران برگزار شده بود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نشست تخصصی «جهان رمان، جهان عطار» امروز در شهرستان ادب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.