موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با حضور جمعی از شاگردان شیخ زاکزاکی و شاعران مطرح ایرانی در شهرستان ادب

نخستین شب از «شب‎های شعر مقاومت» ویژۀ هم‎صدایی با شیخ ابراهیم زاکزاکی برگزار می‎شود

21 مرداد 1395 18:48 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 6 رای
نخستین شب از «شب‎های شعر مقاومت» ویژۀ هم‎صدایی با شیخ ابراهیم زاکزاکی برگزار می‎شود

شهرستان ادب: همزمان با روز مقاومت اسلامی، نخستین شب شعر از «شب‎های شعر مقاومت» شهرستان ادب، در محل این موسسه فرهنگی هنری برگزار می‎شود.


«شب‎های شعر مقاومت» عنوان سلسله نشست‎های ادبی با موضوع شعر مقاومت است که هر بار یکی از موضوعات مهم جهان اسلام و محور مقاومت، با حضور چهره‎های برتر شعر انقلاب و ادبیات مقاومت توسط دفتر رسانه موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار می‎شود. 

نخستین شب از «شب‎های شعر مقاومت» روز شنبه 23مرداد 1395 با موضوع «پاسداشت مبارزه و آزادگی شیخ ابراهیم زاکزاکی و گرامی‎داشت شهیدان مسلمان نیجریه» از ساعت 16 الی 19 در محل موسسه شهرستان ادب به نشانی: تهران - سه راه طالقانی - روبروی سینما صحرا - پلاک ۱۶۸ - طبقه چهارم برگزار می‎شود.

در این برنامه که با حضور شاعرانی چون علیرضا قزوه، سعید حدادیان، علی‌محمد مودب، محمدمهدی سیار، مهدی جهاندار، محسن رضوانی، احمد بابایی، میلاد عرفان‌پور، محمدحسین نعمتی، فاطمه نانیزاد، بشری صاحبی، عصمت زارعی، حسن صنوبری، سید مجید موسوی، عارفه دهقانی، امیر تیموری، محمدمهدی عبداللهی و... برگزار خواهد شد، «شیخ اسماعیل شعیب» از فعالان جنبش اسلامی نیجریه و جمعی از دیگر شاگردان شیخ زاکزاکی نیز حضور خواهد داشت و شاعرانی که در این زمینه شعر سروده‌اند به شعرخوانی می‌پردازند.

گفتنی‎ست به تازگی «محمد زاکزاکی» فرزند شیخ ابراهیم زاکزاکی با انتشار رنجنامه‎ای نسبت به وضعیت دشوار پدر خود ابراز نگرانی کرده بود و گفته بود « من از همه کسانی که به حق انسان برای برخورداری از عدالت و کرامت معتقدند می‌خواهم برای انجام تلاشی مضاعف به من بپیوندند. ما باید به این بی‌عدالتی به ظاهر بی‌پایان اعتراض کرده تا صدایمان شنیده شود. ما باید پیش از آنکه دیر شود دست بکار شویم و از هر آنچه در اختیار داریم بهره ببریم. خدا را شاهد می‌گیرم که هیچ فرصتی برای اتلاف وجود ندارد. پدرم همین الان نیاز به پزشک دارد، همین الان! خدا را شاهد می‌گیرم که پدرم اکنون در حال نابینا شدن، فلج شدن و نابودی است»


شب‎های شعر مقاومت، در نخستین مجلس خود به همراهی با این مبارز مسلمان می‎پردازد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نخستین شب از «شب‎های شعر مقاومت» ویژۀ هم‎صدایی با شیخ ابراهیم زاکزاکی برگزار می‎شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.