موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
همزمان با اردوی زنجان بانوان شاعر آفتابگردان‌ها

عصر شعر مشترک شهرستان ادب و شاعران زنجان

06 شهریور 1395 04:23 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
عصر شعر مشترک شهرستان ادب و شاعران زنجان

شهرستان ادب: در عصر شعر مشترک شهرستان ادب و شاعران زنجان که به همت انجمن ادبی صراط زنجان برگزار گردید، مرتضی امیری اسفندقه، ناصر فیض، علی محمد مودب و میلاد عرفانپور به شعرخوانی پرداختند.

همچنین در این مراسم که در سالن برنامه های جنبی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان برگزار می گردید، آقای قاسمی، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خانم حیدری،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، حضور داشتند.

اجرای برنامه را میلاد عرفانپور از شاعران صاحب نام کشوری بر عهده داشت و در ابتدای جلسه از امیری اسفندقه برای شعرخوانی دعوت به عمل آورد. وی پس از قرار گیری در جایگاه، از شوق و هیجان خود برای حضور دوباره در شهر زنجان و دیدار با شاعران آن گفت و پس از اظهار تواضع به همه شاعران و اساتید حاضر در جلسه، در ستایش اشعار میلاد عرفانپور به نقل شنیده ای که بر اساس آن شهریار بزرگ حاضر بوده تمام سروده های خود را با این بیت نیر تبریزی معاوضه نماید

ای فرس با تو چه رخ داده که خود باخته ای
مگر این گونه که ماتی؟ تو شه انداخته ای

پرداخت و عنوان کرد « ما که چیزی ندارم تا بدهیم و  بیت
عاشق نشدی وگرنه می دانستی
پاییز بهاری است که عاشق شده است
را در عوض بگیریم.»


پس از شعرخوانی این شاعر، منصور کلامی فرد، برادر استاد کلامی زنجانی، رویا باقری، کبری موسوی قهفرخی و جواد چراغی سروده های خود را ارایه دادند تا علی داودی در جایگاه قرار گرفته و حاضران را میهمان اشعار خود نماید. پس از وی اعظم سعادتمند، نسرین سلیمانی،مینا امیدی و فریبا یوسفی به شعرخوانی پرداخته و در ادامه نیز ناصر فیض با خوانش سروده های طنز ترکی و فارسی خود،حال و هوای خاصی به جلسه بخشید. این شاعر اظهار داشت «دعوت به دو جا را باید صمیمانه پذیرفت، یکی مشهد و دیگری، برنامه های شهرستان ادب می باشد که همیشه برایم جذاب بوده است.»

خانم رجایی، امیر سلیمانی، امیر مهدی عرفانی و وحید رحمانی سروده های خود را خواندند و حسن ختام برنامه شعرخوانی علی محمد مودب بود که طنین شعرخوانی اش، فضای نمایشگاه را تحت تاثیر قرار داد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • عصر شعر مشترک شهرستان ادب و شاعران زنجان
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.