موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
نگاهی به مجموعه شعر «به تماشا رسیدن»

«آفتابگردان‌ها» نوید آینده روشن شعر فارسی است

09 آذر 1395 17:02 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
«آفتابگردان‌ها» نوید آینده روشن شعر فارسی است

شهرستان ادب به نقل از فارس: مجموعه شعر «به تماشا رسیدن» از آن مجموعه شعرهایی است که خواننده را امیدوار می‌کند و به او نوید می‌دهد که باید در سال‌های آینده در انتظار شاعرانی باشد که هم ذوق سرشار دارند و هم توان فنی شاعرانه.

این مجموعه یکی از گزیده شعرهای آفتابگردان‌ها است که انتشارات شهرستان ادب آن را منتشر کرده است. در این مجموعه اشعاری از شاعران دوره سوم آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی موسوم به «آفتابگردان‌ها» آمده که به ادعای مقدمه‌اش گزینشی از اشعار شرکت کنندگان در این دوره است.

تنوع جغرافیایی شاعران که در اشعار آنها نیز دیده می‌شود مهمترین نکته‌ای است که در نگاه اول به اشعار این مجموعه توجه برانگیز است. اشعاری که متعلق به بوم خاص شاعر است در برخی از اشعار دیده می‌شود و همین نشان دهنده این است که شاعر در فضای جغرافیایی که در آن زیسته شعرش حیات یافته است.

سن و سال شاعران نیز دیگر نکته جالب توجه این مجموعه است. شاعرانی زیر سی سال که بخش قابل توجهی از آنها متعلق به دهه هفتاد هستند مسئله‌ای است که باز هم خودنمایی می‌کند. این نکته سبب می‌شود خواننده نسبت به آینده شعر کشور امیدوار شود. چون بخش اعظمی از اشعار این مجموعه تا حد قابل قبولی موفق است و در صضورت ادامه دادن مشق شعر حتما به جایگاه بهتری خواهند رسید.

دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی که چند سالی است کار خود را غاز کرده و پس از تشویق‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی با قوت بیشتری در حال پیگیری است یکی از زمینه‌های پرورش و رشد استعدادهای شعر جوان کشور است. این عرصه که با پشتکار جمعی از شاعران انقلاب اسلامی فراهم شده سبب‌ساز شناسایی و رشد استعدادهای درخشان شعر کشور شده و تاکنون ثمرات خوبی نیز در پی داشته است.

مجموعه شعر «به تماشا رسیدن» یکی از آن کارهایی است که نشان می‌دهد آینده شعر کشور در صورت طی کردن مسیر درست و نشستن پای درس و مشق اساتید این حوزه بی‌شک درخشان خواهد بود.

شاعرانی که مانند نهال‌های نورس باغ شعر فارسی هستند و تربیت درست آنها از نظر شعری می‌تواند آینده روشن و درخشانی را رقم بزند. مسیری که شهرستان ادب به درستی تشخیص داده و توانسته با فراهم کردن زمینه رشد و نمو آنها به بالندگی شعر فارسی کمک کند.

مجموعه شعر «به تماشا رسیدن» گزیده شعر آفتابگردان‌ها3 از سوی انتشارات شهرستان ادب روانه بازار کتاب شده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «آفتابگردان‌ها» نوید آینده روشن شعر فارسی است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.