موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با حضور استعدادهای جوانِ شعر از سراسر کشور

اردوی ششم آفتابگردان‌ها آغاز شد

21 بهمن 1395 15:23 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
اردوی ششم آفتابگردان‌ها آغاز شد

شهرستان ادب : نخستین اردوی ششمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی، «آفتابگردان‌ها»، امروز پنج‌شنبه 21 بهمن ماه در تهران آغاز می‌شود. در این اردو که به ابتکار موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود هفتاد شاعر جوان از سراسر کشور به مدت چهار روز در مجتمع آدینه گرد هم خواهند آمد تا از برنامه‌های آموزشی فشرده با حضور استادان مطرح و سرشناسِ ملی در زمینه شعر بهره‌مند شوند.

چندین کارگاه نقد با حضور شاعران و مدرسان ادبیات همچون فاضل نظری، علی‌رضا قزوه، محمدمهدی سیار، سعید بیابانکی، ناصر فیض، حمیدرضا شکارسری، محمود اکرامی، مصطفی محدثی خراسانی، عباس احمدی، مبین اردستانی، سیدمهدی موسوی، محمدرضا طهماسبی و محمدحسین نعمتی در این دوره برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده است. کلاس‌های شناخت عناصر و مفاهیم شعر و نیز شناخت بزرگان ادب فارسی با حضور قربان ولیئی، مرتضی امیری اسفندقه، علی‌محمد مودب، علی داودی و اسماعیل امینی از دیگر برنامه‌های دوره ششم آفتاب‌گردان‌هاست. همچنین شاعران جوان فرصت دارند تا در شب شعر سروده‌های خود را برای حاضران بخوانند.

شرکت‌کنندگان در برنامه امسال که با ایام‌الله فرخنده دهه فجر همزمان شده است روز بیست و دوم بهمن همراه با اقشار مختلف مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد. شبی با شهدا به روایت حاج حسین یکتا از برنامه‌های جنبی دوره ششم شعر جوان انقلاب اسلامی است.

گفتنی است شاعران جوان و استعدادهای تازه شعر کشور پیش از این در فراخوان مربوطه با ارسالِ شعر شرکت کرده‌اند و بر اساس معیارهای مشخصی گزینش شده‌اند. مطالعات در زمینه شعر، انگیزه و جدیت، توان شعرخوانی، سطح دانش معرفتی، و آزمون طبع شعر از جمله مهم‌ترین معیارها برای حضور در این دوره تخصصی است.

دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به صورت سالانه برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است. بدین ترتیب، هر ساله، در قالب این دوره آموزشی، ده‌ها شاعر جوان و مستعد از سراسر کشور و بخصوص شهرستان‌ها، شناسایی شده و به عضویت دوره در می‏‌آیند.

گفتنی است چندی پیش رهبر فرزانه انقلاب، در دیدار شاعران با ایشان به این دوره‌های آموزشی اشاره کرده بودند و فرمودند: «شنیدم شهرستان ادب فعالیت‌های دانش‌آموزی راه انداخته، افراد را جمع می‌کند، دانش‌آموزهای ما، جوان‌های ما، نوجوان‌های ما، دختر ما، پسر ما، شعر می‌گویند آن هم به این خوبی، با این مضامین خوب، با این تخیّل قوی، این خیلی خوب است...»

 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • اردوی ششم آفتابگردان‌ها آغاز شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.