موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
هفدهمین در اخبار نبشته است / خبر دوم

روش تازه شاعران نازل‌سُرا برای کسب شهرت در شبکه‌های مجازی

30 بهمن 1397 21:26 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
روش تازه شاعران نازل‌سُرا برای کسب شهرت در شبکه‌های مجازی
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است هفدهم / خبر دوم : دوران امروز، دوران شبکه‌های اجتماعی مجازی است و این شبکه‌ها همه‌چیز را تغییر داده‌اند، از شیوه‌های تبلیغات گرفته تا نشر اخبار و سبک زندگی. حتی اظهار فضل هم با ظهور این شبکه‌ها شکل تازه‌ای به خود گرفته است! از جمله آفاتِ این آخری، نشر اشعار و کلمات قصار یا نقل‌قول‌هایی جعلی است که به‌وفور در صفحات چهره‌های مشهور دیده‌ایم. این چهره‌ها گاه تلاش می‌کنند تصویر فرهیخته‌ای از خود نمایش دهند و گاه بند را آب می‌دهند و مثلاً شعری نازل و دم‌دستی را به نام شاعری بزرگ منتشر می‌کنند! 

در این میان، پدیده جدیدی هم به راه افتاده است که در نوع خود جالب‌توجه است: گویا شاعران نه‌چندان شناخته‌شده می‌کوشند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند. بدین ترتیب که شعری از خودشان (که طبیعتاً نازل و دم‌دستی است) را در فضای مجازی به نام شاعری بزرگ مثلاً سهراب سپهری یا فروغ فرخزاد منتشر می‌کنند و پس از آن، در صفحه‌های شخصی خود جنجالی به راه می‌اندازند که چه نشسته‌اید، به ادبیات فارسی دچار خسران شد! 

این نکته را مسئول یکی از صفحات مجازی افشا کرده است که کارش مبارزه با چنین جعلیاتی است. او توضیح داده است: «اخیرا متوجه شده‌ایم که عده‌ای از مبارزه ما با نشر شعرهای جعلی سوءاستفاده می‌کنند و خودشان دست به این کار می‌زنند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در صفحه‌مان فقط به جعلیاتی بپردازیم که به بزرگان ادبیات نسبت داده می‌شود.» او این خاطره بامزه را هم تعریف کرده است: «اخیرا یکی از مجریانِ رادیو جوان توضیح می‌داد که "ما باید از فرهنگ و ادب خودمان حمایت کنیم" و بعد در ادامه شعری جعلی را خواند و به سهراب نسبت داد؛ متاسفانه شعر بسیار ضعیفی هم بود: "صبح امروز کسی گفت به من/ تو چه‌قدر تنهایی/ گفتمش در پاسخ تو/ چه‌قدر حساسی".»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روش تازه شاعران نازل‌سُرا برای کسب شهرت در شبکه‌های مجازی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.