موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سیزدهمین در اخبار نبشته است / خبر سوم

بزرگداشت استاد محمدعلی موحد

13 اسفند 1397 21:46 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
بزرگداشت استاد محمدعلی موحد
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است سیزدهم / خبر سوم : درهفته گذشته تصویری از محمدرضا شفیعی کدکنی منتشر شد که بر روی پله‌های تالار دانشکده ادبیات دانشگاه تهران نشسته بود. این استاد برجسته ادبیات، با این اشاره می‌خواست قدر و منزلتِ محمدعلی موحد را به ما نشان بدهد. موحد اکنون 95 ساله است و از ابتدای دهه سی، با انتشار ترجمه «سفرنامه ابن‌بطوطه» در میان اهل فضل نامی بلند یافت. علاوه بر آن، تصحیح او از  «مثنوی معنوی»، باعث شده است تا او در زمره مولوی‌پژوهان برجسته قرار گیرد.

آیین بزرگداشت این استاد ادبیات، سه‌شنبه گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد و بسیاری از چهره‌های فرهنگی در آن شرکت داشتند. پیام شارل هانری دوفوشه‌کور، ایران‌شناس فرانسوی که ترجمه درخشانی از دیوان حافظ به دست داده است، برای حاضران پخش شد و سپس بزرگان فرهنگ و مسئولان در ستایش موحد سخنانی گفتند. نشان عالی یونسکو به این پیر فرزانه اهدا شد و از تمبر یادبودش رونمایی کردند.
از میان گفته‌های بسیار درباره موحد به این جملات از حسین معصومی همدانی بسنده می‌کنیم: «موحد بیش از هفتاد سال در عرصه علم و تحقیق حاضر بوده، اما در یکی دو دهه اخیر شناخته شده‌ است. او ترجیح می‌داد دور از انظار به تحقیق و نوشتن بپردازد. موحد بزرگ است و نیازی به بزرگداشت ندارد، این ما هستیم که باید از این مناسبت‌ها استفاده کنیم تا بدانیم بزرگان فرهنگ ما چگونه زیسته‌اند.»

استاد موحد چکیده سال‌ها تجربه و دانش‌اندوزی را در این جملات گفته است که نسخه‌ای برای حل مشکلات کشورمان است: «اگر هر یک از ما صادقانه به سراغ کاری برویم که در آن تخصص داریم دست به بزرگ‌ترین تحول ممکن برای کشورمان زده‌ایم.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • بزرگداشت استاد محمدعلی موحد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.