موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
بیست و دومین در اخبار نبشته است / خبر اول

درگذشت یدالله ثمره عضو برجسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی

15 اسفند 1397 20:26 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
درگذشت یدالله ثمره عضو برجسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی

شهرستان ادب / بیست و دومین در اخبار نبشته است / خبر اول : هفته گذشته یکی دیگر از خادمان فرهنگ و زبان فارسی رخ در نقاب خاک کشید: یدالله ثمره از برجسته‌ترین زبانشناسان ایرانی، استاد بازنشسته دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و اولین رییس انجمن زبانشناسی ایران، در سن ۸۲ سالگی درگذشت. ثمره که به سال ۱۳۱۱، در شهر کرمان زاده شده بود در حوزه آواشناسی و واج‌شناسی تخصص داشت. او چندین کتاب در زمینه آموزش زبان فارسی تالیف کرده‌ است. 

علی‌اشرف صادقی، عضو فرهنگستان درباره اهمیت استاد ثمره گفته است:«یدالله ثمره سال‌های سال در دانشگاه تهران تدریس می‌کرد. ایشان تا همین ده پانزده سال پیش و قبل از بازنشستگی هم این کار را ادامه داد.» وی می‌افزاید: «او دو کتاب آموزش زبان فارسی برای خارجی‌ها نیز نوشت که "آزفا"‌ نام دارد. این کتاب‌ها تا سال‌ها به علاقه‌مندان زبان فارسی درس داده می‌شد و کتاب خوبی برای آموزش زبان بود.» 

صادقی که از دوستان قدیمی ثمره بوده است، همچنین می‌گوید: «زنده‌یاد ثمره بعد از بازنشستگی از دانشگاه تهران مشکل ستون فقرات پیدا کرد و در این دو، سه سال اخیر مشکلات حرکتی باعث شده بود تا با ویلچیر حرکت کند.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • درگذشت یدالله ثمره عضو برجسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.