موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در زادروز سیمین دانشور

آغاز به کار پرونده‌پرترۀ «سیمین دانشور» در سایت شهرستان ادب

08 اردیبهشت 1398 14:24 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 5 رای
آغاز به کار پرونده‌پرترۀ «سیمین دانشور» در سایت شهرستان ادب

شهرستان ادب: سیمین دانشور در زمینه‌های داستان‌نویسی، ترجمه و پژوهش دارای آثار مهم و قابل توجهی است که او را به یکی از مهم‌ترین نویسندگان معاصر و حتی مهم‌ترین بانوی نویسندۀ معاصر تبدیل کرده است. رمان «سووشون» معروف‌ترین اثر اوست که سال‌هاست بخش‌هایی از آن در کتب فارسی مدارس راهنمایی تدریس می‌شود و به بخشی از تاریخچۀ ادبیات انقلابی ما تبدیل شده است. سه‌گانۀ سرگردانی (جزیرۀ سرگردانی، ساربان سرگردان،‌کوه سرگردان) نیز از دیگر آثار مهم اوست.

سیمین دانشور، همسر جلال آل احمد بود و کتاب «نامه‌های سیمین دانشور و جلال آل احمد» که در سه‌جلد جمع‌آوری شده است، بازتاب دوران سه‌سالۀ دوری دانشور و جلال از یکدیگر است که به علت تحصیل سیمین در دانشگاه استنفورد آمریکا و سفرهای پراکندۀ دیگری است که این زوج نویسنده را به نگاشتن برای یکدیگر واداشته است.

سیمین دانشور 98 سال پیش در چنین روزی در شیراز به دنیا آمد و ما این روز را بهانه‌ای قرار دادیم تا پرونده‌پرتره‌ای را با نام سیمین دانشور،‌ آغاز کنیم. در این پرونده پرتره، یادداشت‌ها، خبرها و گزارش‌هایی را مطالعه خواهید کرد که به شخصیت، آثار و فعالیت‌های حرفه‌ای سیمین دانشور می‌پردازد.

شما برای مطالعۀ این پرونده می‌توانید به صفحۀ اختصاصی آن مراجعه کنید: پرونده‌پرترۀ سیمین دانشور


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • آغاز به کار پرونده‌پرترۀ «سیمین دانشور» در سایت شهرستان ادب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.