موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
اردوی آخر از دوره هفتم شعر جوان ویژه آقایان

آفتابگردانی‌های «شهرستان ادب» به مازندران رفتند

25 مرداد 1398 20:56 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
آفتابگردانی‌های «شهرستان ادب» به مازندران رفتند

شهرستان ادب: آخرین اردوی هفتمین دورۀ آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی، «آفتابگردان‌ها»، ویژۀ آقایان، از روز جمعه 25 مرداد ماه در مازندران آغاز شده است. در قالب این اردوی چهارروزه که به ابتکار مؤسسۀ شهرستان ادب برگزار شده است، ده‌ها شاعر جوان از سراسر کشور، برای سومین بار گرد هم آمده‌اند تا از برنامه‌های آموزشی فشرده در زمینۀ شعر، با حضور استادان برجسته بهره‌مند شوند. این اردو روز 28 مرداد به پایان می‌رسد. همزمان با این اردو، اردوی ویژۀ بانوان نیز به صورت مجزا و کاملاً مستقل برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در اردوی سوم و نهایی از شهرها و استان‌های مختلف کشورمان ‌آمده‌اند. این شاعران جوان از میان گروه کثیری از علاقمندان بر اساس معیارهای مشخصی گزینش شده‌اند و در کلاس‌ها و کارگاه‌های متنوع، از برنامه‌های آموزشی با حضور استادان و شاعران سرشناسِ ملی در زمینه شعر بهره‌مند می‌شوند. جوانان شاعر شرکت‌کننده، پیش از این موفق شده‌اند اردوی نخست را در تیرماه سال گذشته و اردوی دوم را در اسفندماه با موفقیت به پایان ببرند.

کارگاه‌های تخصصی نقد و کلاس‌های شناخت و درک شعر ایران و جهان، با حضور استادان و شاعرانی چون ناصر فیض، سعید بیابانکی، محمدکاظم کاظمی، محمدعلی مجاهدی، میلاد عرفانپور، محمدرضا وحیدزاده، علی داودی، مبین اردستانی، علی‌محمد مؤدب، محمدحسین نعمتی، مهدی زارعی، علیرضا احرامیان‌پور و... برای شرکت‌کنندگان در این دوره در نظر گرفته شده است. 

این استعدادهای تازۀ شعر کشور، در فراخوان «آفتاب‌گردان‌ها» با ارسالِ شعر شرکت کرده‌اند و بر اساس معیارهای مشخصی گزینش شده‌اند. مطالعات در زمینه شعر، انگیزه و جدیت، توان شعرخوانی، سطح دانش معرفتی و آزمون طبع شعر از جمله مهم‌ترین معیارها برای حضور در این دوره تخصصی است. علاقمندان به شرکت در این دوره‌ها، که به صورت رایگان برگزار می‌شود، می‌توانند به نشانی اینترنتی aftabgardanha.com مراجعه کنند و از تاریخ و شرایط استفاده از دوره‌های بعدی این اردوها کسب اطلاع کنند.
گفتنی است دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به صورت سالانه برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است. هر ساله، در قالب این دوره آموزشی، ده‌ها شاعر جوان و مستعد از سراسر کشور و بخصوص شهرستان‌ها، شناسایی شده و به عضویت دوره در می‏‌آیند.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • آفتابگردانی‌های «شهرستان ادب» به مازندران رفتند
  • آفتابگردانی‌های «شهرستان ادب» به مازندران رفتند
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.