موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
فاطمه راکعی: «الآن این موضوع جزو اولویت‌های ما نیست»

ماجرای «هزار نامه به شفیعی کدکنی» انجمن شاعران چه شد؟

20 مرداد 1392 11:08 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 6 رای
ماجرای «هزار نامه به شفیعی کدکنی» انجمن شاعران چه شد؟

 طرح «هزار نامه به شفیعی کدکنی» سال گذشته از سوی انجمن شاعران ایران مطرح شد، اما با گذشت یک سال از اجرای آن خبری نشده است.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود یک سال پیش بود که انجمن شاعران ایران در طرحی با عنوان «ارسال هزار نامه برای دعوت از شفیعی کدکنی» از علاقه‌مندان به این شاعر و پژوهشگر پیشکسوت خواست که در قالب نامه‌ای از شفیعی کدکنی، که از حضور در جمع‌ها و سخنرانی‌ها پرهیز می‌کند، دعوت کنند تا در جمعی حاضر شود و با علاقه‌مندانش دیدار و گفت‌وگو کند.

اگرچه انجمن شاعران ایران از استقبال علاقه‌مندان شفیعی کدکنی از این طرح خبر داد، اما برخی نیز به این طرح انتقاد کردند و این نوع پرداختن به شخصیت‌های ادبی را رویه‌ی درستی ندانستند و آن را نوعی قهرمان‌پروری خواندند.

فاطمه راکعی - مدیرعامل انجمن شاعران ایران - در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا که وضعیت اجرای این طرح را از او جویا شد، گفت: الآن این موضوع جزو اولویت‌های ما نیست. من اکنون یک چهره‌ی سیاسی و درگیر مسائلی از این دست هستم و هر وقت به حال و هوای فرهنگی بازگشتم، درباره‌ی این موضوع توضیح می‌دهم.

او در پاسخ به این سؤال که آیا فرد دیگری به جای او مسؤولیت انجمن شاعران یا این طرح را به عهده دارد، عنوان کرد: فرد دیگری این مسؤولیت را بر عهده ندارد و ما مجبور نیستیم درباره‌ی این طرح به رسانه‌ها پاسخی بدهیم. هر وقت خودمان صلاح بدانیم، اطلاعات درباره‌ی این موضوع را منتشر می‌کنیم.

اما در پی‌گیری خبرنگار ایسنا، جنتی از روابط عمومی انجمن شاعران ایران در این‌باره گفت: برای اجرای این طرح ما با شهر کتاب مرکزی جلسه‌ای داشتیم، زیرا شهر کتاب تنها جایی بوده که در این سال‌ها شفیعی کدکنی در آن برای رونمایی کتاب یا جلسه‌هایی حضور پیدا کرده است و به نظر او، شهر کتاب نهادی مستقل است که تنها کار فرهنگی انجام می‌دهد، بنابراین به نظر ما، نزدیک‌ترین راه برای متقاعد کردن ایشان برای حضور در این برنامه، از راه همین مرکز بود. در این جلسه مسؤولان شهر کتاب هم قول دادند که در این زمینه همکاری کنند و به نظر می‌رسد در روزی از همین ماه این جلسه برگزار و از این نامه‌ها رونمایی شود. مسؤولان شهر کتاب به ما گفته‌اند، ایشان از این برنامه با روی باز استقبال کرده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او درباره‌ی نامه‌های رسیده به انجمن شاعران ایران عنوان کرد: بیش از هزار نامه به ما رسیده است، اما چون برخی از این نامه‌ها اشکالات اساسی داشتند و امکان انتشار نداشتند، از بین آن‌ها 910 نامه انتخاب و در هفت نسخه منتشر شد که قرار است یکی از این نسخه‌ها به خود استاد و نسخه‌های دیگر به کتابخانه‌های مرجع داده شود. بعد هم نامه‌ها در قالب کتاب از سوی انجمن شاعران چاپ خواهد شد.

از سوی دیگر، مهدی فیروزان - مدیرعامل شهر کتاب - در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: اجرای این برنامه قطعی نیست و خبری از اجرای آن نیست، اما در صورت قطعی شدن درباره‌ی آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • ماجرای «هزار نامه به شفیعی کدکنی» انجمن شاعران چه شد؟
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.