موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
دیدار اعضای «شهرستان ادب» با خانواده شهید شهریاری

دانشمند شهیدی که عاشق حافظ بود

16 آذر 1392 13:38 | 1 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.78 با 9 رای
دانشمند شهیدی که عاشق حافظ بود

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، چندی پیش، اعضای موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب، دیدار صمیمانه‌ای با خانواده شهید دانشمند دکتر مجید شهریاری داشتند.

در این دیدار که در منزل این شهید بزرگوار و با حضور همسر و فرزند ایشان برگزار شد اعضای موسسه و شاعران مطرحی چون علی محمد مودب، محمدمهدی سیار، میلاد عرفان‌پور، محمدحسین نعمتی حضور داشتند و به شعرخوانی پرداختند.

 

 

علی محمد مودب شاعر و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب نیز ضمن ابراز خوشنودی از حضور در فضایی که بزرگ مردی چون شهید شهریاری در ان تنفس کرده است گفت: شهدای علمی قهرمانان نبرد تازه ما در مرزهای دانش هستند و شاعران و ادیبان باید در این نبرد تازه مسئولیت تاریخی خود را به خوبی ایفا نمایند.

 

* اعطای نخستین شهروندی افتخاری شهرستان ادب

در این دیدار، محمدحسین نعمتی با بیان گزارشی از فعالیت‌های موسسه شهرستان ادب و همچنین اقدامات و برنامه‌ های این موسسه در بزرگداشت مقام شهدای علمی کشور، این اقدامات را ادای دینی هر چند اندک نسبت به مقام شامخ این شهدا دانست.

 

نعمتی در ادامه این گفتگو با اشاره به طرح اعطای شهروندی افتخاری به نخبگان و فرهیختگان در موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب بیان کرد: «موسسه ی شهرستان ادب مایل است این افتخار را داشته باشد که نخستین شهروندی افتخاری خود را به خانواده ی شهید شهریاری اعطاکند.»

دکتر قاسمی همسر شهید شهریاری نیز  ضمن ابراز خوشنودی از حضور در جمع اعضای شهرستان ادب، پیشنهاد شهروندی افتخاری موسسه شهرستان ادب را پذیرفتند.

 

* شهید شهریاری عاشق حافظ بود

 

همسر شهید شهریاری همچنین ضمن ابراز رضایت از این محفل صمیمانه که به گفته ایشان بر خلاف مجالس رسمی و اداری بسیار دوست داشتنی بود به ذکر خاطراتی از حالات معنوی و روحیه ی لطیف این شهید والامقام پرداختند.

 

همسر شهید افزود: دکتر علی رغم کار علمی، روحیه ی بسیار لطیفی داشت. کتابخانه منزل ما هنوز هم پر از کتاب‌های شعر است. حتی بسیاری وقت‌ها در تولدهای دکتر ما کتاب شعر برای ایشان هدیه می‌گرفتیم. یادم هست که یک بار برای تولدش دیوان پروین اعتصامی را برایش خریدم و دکتر همراه دخترم شعر «گره گشایی» پروین را همخوانی می کردند.

 

وی ادامه داد: یا به یاد دارم این غزل سعدی را که «گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم...» را بسیار می خواند و مخصوصا این بیت را که «شمع را باید از این خانه برون بردن و کشتن/تا که همسایه نداند که تو در خانه ی مایی» بسیار زیبا می خواند. دکتر حافظ هم بسیار می خواند و عاشق حافظ بود؛ بعضی وقت ها شاید یک ساعت سکوت محض بود و دکتر حافظ می خواند و اشک می ریخت. گاهی من در آشپزخانه در حال ظرف شستن بودم که دکتر می آمد و می گفت: «عزیز ببین چی گفته» و شروع می کرد به حافظ خواندن.»

 

 

در ادامه اعضای حاضر به شعرخوانی پرداختند که همسر شهید هنگام شعرخوانی آقایان سیار و عرفان‌پور اشاره کردند که بسیاری از این اشعار را بعد از انتشار رصد کرده و دیده‌اند و تاثیر خوبی در ایشان داشته است.

در پایان این دیدار دکتر قاسمی ضمن تشکر از فعالیت‌های موسسه شهرستان ادب، برای این اعضای این موسسه در برنامه‌های آتی ارزوی موفقیت نمودند و ابراز امیدواری کردند که در آینده محیط دانشگاهی و جامعه بیش از پیش در جریان فعالیتهای شهرستان ادب قرار گیرد.

 

موسسه شهرستان ادب نقش به سزایی در جریان سازی ادبی کشور و بخصوص گرامیداشت شهدای علمی ایفا کرده است و برنامه‌هایی چون فراخوان شعر برای شهدای علمی و ایجاد صفحه اینترنتی جهت انعکاس اشعار، برگزاری شب شعر بزرگ جوهر سرخ در مشهد مقدس، و شب شعر شهدای علمی در شیراز را برگزار کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • دانشمند شهیدی که عاشق حافظ بود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: