موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سخنان مرتضی امیری اسفندقه در اردوی بانوان

جانِ شاعر، شیفته نمایش نیست

30 فروردین 1393 09:22 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 6 رای
جانِ شاعر، شیفته نمایش نیست

دومین روز نخستین اردوی بانوان شاعر انقلاب اسلامی با سخنان استاد مرتضی امیری اسفندقه ادامه پیدا کرد که به موضوع جان شعر و جان شاعر پرداخت، اسفندقه در ابتدای سخنانش از قهر کردن شعر با شاعرانی گفت که کارهای زشتی مثل دروغگویی انجام می‌دهند و گفت: شعر مثل راه گنج می‌ماند، بازیگران و ورزشکاران را همه می‌شناسند اما شاعر نمی‌خواهد ستاره شود و درستش هم این است که شاعر جلوه نکند.


وی اظهار داشت: شاعر هرچه بیشتر با جان شعر آشنا می‌شود از روی پرده آمدن و امضاء دادن دورتر می‌شود و من در طی این سالها دریافته‌ام که جان شاعر شیفته نمایش نیست البته من دعوت به انزوا نمی‌کنم، جاییکه لازم است شاعر به میدان بیاید و جلوه کند و حرفش را بزند و از حقی دفاع کند حتماً باید این کار را انجام بدهد، سخن من ترک مسئولیت اجتماعی و فرهنگی نیست بلکه درک مسئولیت است و شهرت همیشه آفت شاعر بوده است و او باید از آن پرهیز کند.

وی در ادامه سخنانش به ویژگی‌های شعر حقیقی پرداخت که هیچ چیز بیهوده‌ای در آن وجود ندارد و شاعر را به سمت منجلاب و زشتی‌ها نمی‌کشاند.

ادامه سخنان اسفندقه در باره شعر نیمایی و تاثیر نیمایوشیج بر ادبیات ما بود.

او درباره نیما یوشیج گفت: نیما کوچکترین شاعر بزرگ ما است، او هیچ ادعایی نداشت، در مثنوی، غزل، قصیده ، قطعه و رباعی هیچ کم نداشت اما همه این استعدادها را قربانی کرد تا صخره بزرگی را که سد راه شعر فارسی بود بردارد.


در پایان سخنان مرتضی امیری اسفندقه همسر شهید رضایی نژاد از شهدای هسته‌ای به همراه آرمیتا دختر کوچکش حضور یافتند که حضور آنها با استقبال بسیار زیاد شاعران مواجه شد.

 

 


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • جانِ شاعر، شیفته نمایش نیست
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.