موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
هیئتِ مجازی شاعران در سوگ حضرت زهرا (س)

پروندۀ «شعر فاطمی» شهرستان ادب

03 فروردین 1394 21:56 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 15 رای
پروندۀ «شعر فاطمی» شهرستان ادب

شهرستان ادب: همزمان با فرارسیدنِ سال ۱۳۹۴ و همزمانی ایام فاطمیه و روزهای نوروز، سایت شهرستان ادب در دو پروندۀ جداگانه به انتشار و بازخوانی شعرهای فاطمی و بهاری می‎پردازد.

پروندۀ «شعر فاطمی» نخستین پروندۀ نوروزی شهرستان ادب است که به بازخوانیِ آثار شاخص ادبیات فاطمی و معرفیِ شعرهای تازه‎تر در این گونۀ شعر آیینی می‎پردازد. تاکنون بیش از ۲۰ شعر فاطمی، ۲ معرفی کتاب شعر فاطمی و یک یادداشت در بررسی سیر شعر فاطمی در سنت ادب پارسی به‎طور اختصاصی در این پرونده منتشر شده است. در این مطالب شعرهایی از شاعرانی چون زنده‎یاد سیدحسن حسینی، قادر طهماسبی (فرید)، غلام‎رضا شکوهی، محمدجواد غفورزاده (شفق)، علی انسانی، مرتضی امیری‎اسفندقه، سیدفضل‎الله قدسی، علی‎رضا قزوه، محمدسعید میرزایی، بیژن ارژن، سیدحمیدرضا برقعی، مریم سقلاطونی، پانته‎آ صفایی‎بروجنی، سیده تکتم حسینی، بشری صاحبی، ملیحه شجاعی، عادله ابراهیمی، ندا نوروزی، پرستو علی‎عسگرنجاد، امید مهدی‎نژاد، علی‎محمد مودب، علی داودی، میلاد عرفان‎پور، یوسف رحیمی، امیر یوسفی‎مقدم و سعید تاج‎محمدی منتشر شده است.

با عرض تسلیت به مناسبتِ شهادت بی‎بیِ دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام‎الله علیها) به همۀ ایرانیان و مسلمانان، شما عزیزان را به این هیئتِ مجازی و مجلسِ سوگواریِ هنری دعوت می‎کنیم. همچنین از عموم ادب‎دوستان خواهشمندیم که پیشنهادات خود درمورد این پرونده با ما در میان بگذارند.

گفتنی‎ست هرچند که بنای کلی پرونده بر انتشار شعر است، اما از انتشار و بازنشرِ یادداشت‎های شما در بررسیِ شعر فاطمی نیز استقبال می‎کنیم. نویسندگان گرامی می‎توانند یادداشت‎های خود را در این زمینه به ایمیل سایت شهرستان ادب info@shahrestanadab.com ارسال کنند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پروندۀ «شعر فاطمی» شهرستان ادب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.