موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
تازه‎های نمایشگاه کتاب

رمان «به هم رسیدن در میانسی» نوشتۀ مهدی کرد فیروز جایی

29 اردیبهشت 1394 02:38 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
رمان «به هم رسیدن در میانسی» نوشتۀ مهدی کرد فیروز جایی

شهرستان ادب به نقل از مهر: «به هم رسیدن در میانسی» نوشته «مهدی کرد فیروز جایی» رمانی است برای نوجوانان که خواندن آنان برای بزرگسالان نیز خالی از لطف نیست.

«فیروز جایی» در این رمان با تکیه بر فضای طبیعی مازندران و اقلیم این منطقه، خواننده را به میهمانی فضایی بکر از آداب و رسوم شمال ایران می برد.

«به هم رسیدن در میانسی» روایت نوجوانی به نام «شکرا...» است که به واسطه برادرناتنی‌اش «زکریا»، ناخواسته وارد فضای مبارزات علیه رژیم پهلوی می‌شود و اتفاقاتی خواندنی برای او رقم می خورد. این رمان حول محور تلاش شکرا...برای نجات زکریا است که به واسطه مبارزات انقلابی تحت تعقیب ساواک قرار گرفته است می‌چرخد. شکرا... عزم خود را جزم می‌کند تا هر طور شده مانع از دستگیری زکریا توسط ساواک شود.

شکرا... در میان روایت داستان و تلاش برای سردرگم کردن ماموران در دستگیری زکریا، گهگاه نقبی به گذشته می زند و با روایت داستانی فرعی به عمق ماجرا می افزاید. رمان «به هم رسیدن در میانسی» روی هم رفته، روایت خوشخوانی از زندگی نوجوانان است با همان طنازی ها و اضطراب و هوس قهرمان شدن که در «به هم رسیدن در میانسی» به خوبی با زبان داستان عجین شده و خواننده در فراز و فرودهای آن با همذات پنداری با شخصیت اصلی گامی مهم در ارتباط برقرار کردن با داستان بر می دارد.

«به هم رسیدن در میانسی» رمانی کم حجم اما خواندنی است که در کارنامه خود، برگزیده «جشنواره داستان انقلاب»، «جشنواره سراسری اشراق» و «جشنواره طلوع خرداد» بوده است.

این رمان را همزمان با آخرین روز از نمایشگاه کتاب در غرفه موسسه شهرستان ادب واقع در شبستان مصلی امام خمینی(ره) و با قیمت ۵۵۰ تومان منتشر شده است.


http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/02/08/13940208000256_PhotoL.jpg


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • رمان «به هم رسیدن در میانسی» نوشتۀ مهدی کرد فیروز جایی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.