موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
یادداشتی از «حمزه ولی پور»

«روزگار فراموش‌شده»‌؛ روایتی رازآلود از روزهای انقلاب

15 شهریور 1394 00:51 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
«روزگار فراموش‌شده»‌؛ روایتی رازآلود از روزهای انقلاب

شهرستان اد به نقل از تسنیم: حمزه ولی‌پور در یادداشتی کوتاه درباره کتاب « روزگار فراموش‌شده» نوشته‌ی مهدی رضایی آورده است:

«روزگار فراموش‌شده»‌ی مهدی رضایی، روایتی است رازآلود از روزهای انقلاب. روایت رازی سر به مُهر در سینه‌ی «سیدکاظم» که «رضا» در پی کشف آن است. «سیدکاظم» در پی عهدی با «رضا» بر آن شده که آن راز را جز در هنگام مرگ برای رضا بازگو نکند و حال که «سیدکاظم» در بستر با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند به رضا پیغام می‌دهد که به دیدارش برود تا راز را به او بازگوید. رضا برای دیدن «سید کاظم» راهی قم می‌شود.

رازی که سالیانی ست در سینه‌ی «سیدکاظم» است جریان پشت پرده ماجرایی ست که به فرجام تلخ ختم شده و حال رضا در پی آن است که از کسانی که در جریان مبارزات انقلاب با او نامردمی کرده‌اند انتقام سختی بگیرد اما با آنچه از «سیدکاظم» می‌شنود در می‌یابد آن کس که او در پی اوست کسی است که اصلاً در تصور او نیز نمی‌گنجد.

مهدی رضایی در «روزگار فراموش‌شده» با روایتی غیرخطی به سراغ داستان رفته. سیر داستان پُر از رفت و برگشت‌هایی ست که لذت کشف را در خواننده زنده نگه می‌دارد. نثر روان داستان در جای جای رمان به خوبی بر فضا و زمان داستان نشسته .

از برش‌های ماندگار «روزگار فراموش‌شده» که آن را «به‌یادماندنی» کرده می‌توان به صفحات تکان‌دهنده و مستند شده شکنجه در بازداشتگاه ساواک اشاره کرد که در ذهن مخاطب حک خواهد شد. از دیگر نکات برجسته این رمان می‌توان به عنصر تعلیق اشاره کرد  که به زیبایی هر چه تمام‌تر در تار و پود «روزگار فراموش‌شده» تندیده شده و خواننده را به میهمانی ضیافتی پُر ز اضطراب توأم با لذت کنجکاوی می‌خواند.

« روزگار فراموش‌شده»، رمانی است به قلم مهدی رضایی که توسط «انتشارات شهرستان ادب» به چاپ رسیده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «روزگار فراموش‌شده»‌؛ روایتی رازآلود از روزهای انقلاب
  • «روزگار فراموش‌شده»‌؛ روایتی رازآلود از روزهای انقلاب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.