موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

ارتش نیجریه به جای حمله به بوکوحرام، به خانۀ رهبر شیعیان «ابراهیم الزکزاکی» حمله کرد

23 آذر 1394 00:35 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
ارتش نیجریه به جای حمله به بوکوحرام، به خانۀ رهبر شیعیان «ابراهیم الزکزاکی» حمله کرد

شهرستان ادب به نقل از العالم: یک استاد دانشگاه نیجریه با اشاره به افزایش قربانیان حمله ارتش این کشوربه تجمع شیعیان در یک حسینیه ، گفت که از سرنوشت و مکان شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی( جنبش شیعیان نیجریه ) اطلاعی دردست نیست.

" یهودا امام " امروز( یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد که قربانیان حمله روز گذشته به منزل و حسینیه شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی ( جنبش شیعیان نیجریه) به دلیل خشونت بیش از حد ارتش به صدها نفر رسیده است.

وی گفت: ارتش نیجریه در این حمله به صورت افراطی از زور استفاده کرده و در زمان حاضر منزل و حسینیه شیخ الزکزاکی با خاک یکسان شده است اما تعداد کشته ها و مجروحان به صدها نفر رسیده و تا کنون آمار دقیق آن مشخص نیست. زیرا محل تحت محاصره قرار دارد و کسی نمی تواند وارد شود.

وی افزود: شایعاتی درباره بازداشت شیخ زکزاکی منتشر شده اما خبر موثقی در این مورد در دست نیست زیرا او مخفی شده و کسی تا کنون از جایش خبری ندارد.

یهودا امام در ادامه گفت: تعداد کشته ها و مجروحان به صدها نفر رسیده زیرا دهها هزار نفر در حسینیه بودند و شب گذشته و صبح امروز از مواد منفجره و لودر برای تخریب حسینیه استفاده شده و نیروهای ارتش درحال انتقال اجساد به پایگاههای نظامی هستند.

وی تصریح کرد که منزل و حسینیه شیخ الزکزاکی در منطقه ای حساس در ورودی اصلی شهر زاریا قرار گرفته که این شهر پر از پایگاههای نظامی است و به دلیل اعتراض های مردمی، معمولا راه در این منطقه بسته بود و مردم به این مساله عادت داشتند.

ارتش نیجریه روز گذشته با حمله به منزل رهبر جنبش اسلامی دهها تن از اعضای این جنبش را به شهادت رساند و مجروح کرد.

به گزارش تارنمای "الوقت" نیروهای ارتش به تجمع شیعیانی که برای تشییع پیکر یکی از قربانیان گروه تروریستی بوکوحرام در حسینیه بقیه الله شهر زاریا گرد هم آمده بودند، حمله کردند.

بوکوحرام، گروهی تروریستی است که اخیراً سرکردۀ آن، با ابوبکر بغدادی خلیفۀ خودخواندۀ داعش، بیعت کرد. 

یکی از شاهدان عینی گفت که نیروهای ارتش با تیراندازی به سوی عزاداران دست کم 30 تن از آنها را به شهادت رساندند.

شیخ الزکزاکی، از فساد سیاسی دولت نیجریه به شدت انتقاد کرده بود و روابط نیجریه با رژیم صهیونیستی و تبادل اطلاعات میان سازمان های امنیتی دو طرف و همچنین روابط بوکوحرام با برخی از فرماندهان ارتش نیجریه را فاش کرده بود.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • ارتش نیجریه به جای حمله به بوکوحرام، به خانۀ رهبر شیعیان «ابراهیم الزکزاکی» حمله کرد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.