موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
آیت‎الله جوادی‎آملی:

امروز علی حاکم است | هرکس از ولایت دور شود حذف میشود

19 بهمن 1394 07:30 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 5 رای
امروز علی حاکم است | هرکس از ولایت دور شود حذف میشود

شهرستان ادب به نقل از رسا: حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و مسؤولان تشکل‌های مذهبی و فعالان فرهنگی این استان اظهار داشت: اگر وجود مبارک صدیقه کبری(س) می‌خواست الان سخنرانی بکند، دیگر مثل خطبه‌ای که در مدینه ایراد فرمود، خطبه نمی‌گفت، چون امروز «علی» حاکم است و خیلی با دوران قبل تفاوت دارد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در ایام فاطمیه باید مراقب باشیم که بی‌تردید علی حاکم است و کسی بخواهد ذره‌ای از ولایت فاصله بگیرد بی‌تردید حذف خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم معتقد است که طلبه‌هایی که از 80 کشور دنیا به قم می‌آیند، آنچه با خود می‌برند نام علی(ع) است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه امروز غدیر حاکم است نه سقیفه، اظهار داشت: اگر امروز حضرت فاطمه زهرا(س) می‌خواستند خطبه بخوانند، دیگر جای گلایه برای آن حضرت نبود، بلکه جای شکر بود، بنابراین ما هم باید مثل ایشان در فاطیمه حرف بزنیم.

سقیفه مرده است؛ از غدیر حرف بزنید

مفسر برجسته قرآن کریم تاکید کرد: وقتی غدیر حاکم است دیگر نباید کاری غیر از غدیر انجام بدهیم. الان هیچ کس نمی‌تواند نام سقیفه را ببرد، چون سقیفه مرده است و غدیر زنده. تا وقتی که غدیر زنده باشد، کسی در مورد مرده حرف نمی‌زند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در آن روز هیچ کس به فکر پست و مقام نبود، اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) فرمود «من اصحاب بالاتر از این ندیدم» امروز اگر ایشان می‌بود همین جمله را می‌فرمود.

آیت‌الله جوادی آملی رشادت‌های رزمندگان و نیروهای انقلابی در دوران جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب را دلیل این گفته خود بیان کرد و افزود: جنگ تحمیلی 31 شهریور 59 آغاز شد و وقتی تاریخ جنگ به دوهزارمین روز رسید رسانه‌های رسمی نوشتند که دو هزار روحانی شربت شهادت نوشیدند. وقتی مردم دید که اینها خودشان را ارزان نفروختند، وارد صحنه شدند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم امروز غدیر حاکم است و باید مانند علی ابن ابیطالب و صدیقه طاهره سلام الله علیها جامعه را اداره کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اصلاح کردن این دنیا، خون شهید می‌طلبد، گفت: کم نیستند عزیزانی که با ذکر یا الله، قطع نخاعی هستند. گفتن این حرف سخت است چه برسد در عمل. اینها بودند که غدیر را حفظ کردند.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: بدانیم کشور ما یک کشور غدیری است، بنابراین باید مثل حضرت صدیقه کبری حرف بزنیم نه مثل آن روز که امام علی(ع) را دست بسته به مسجد بردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در توصیه‌ای به هیئت‌های مذهبی و مداحان و شاعران آئینی تاکید کرد: کاری نکنید که بهانه‌ای برای داعشی‌ها و تکفیری‌ها باشد.

وی اضافه کرد: اگر الان وجود مبارک حسن ابن علی، حسین ابن علی و سایر اهل بیت علیهم السلام می‌خواستند صحبت کنند، مردم را به اتحاد دعوت می‌کردند.

انتخابات و راهپیمایی آبروی نظام است

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه انتخابات آبروی نظام است، بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفند تاکید کرد و گفت: حضور مردم در انتخابات، راهپیمایی 22 بهمن و راهپیمایی روز قدس آبروی نظام است و اگر خدای ناکرده بخواهیم اینها را ارزان بفروشیم مغبون هستیم.

مفسر برجسته قرآن کریم گفت: حتما هم خودمان در انتخابات و راهپیمایی شرکت کنیم و هم دیگران را به حضور در این عرصه‌ها ترغیب کنیم.

وی در توصیه‌ای به کاندیداهای انتخابات اظهار داشت: هر کسی برای خودش تبلیغ صحیح کند و حرف خودش را بزند و نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه دشمنان منتظرند که این نظام کمی آسیب ببیند، تصریح کرد: اگر نظام را حفظ کردیم، ماندگار می‌شود ولی اگر خدای ناکرده مشکلی به وجود آید تمام انبیا و اولیای الهی از ما بازخواست می‌کنند.

نظام و رهبری از امانت‌های الهی هستند

این مرجع تقلید افزود: ممکن است برخی افراد مشکلاتی داشته باشند ولی باید نظام اسلامی و رهبری را که از امانت‌های الهی هستند، محکم حفظ کنیم تا نظام به صاحب اصلی آن تحویل داده شود.

این مرجع تقلید یکی از بهترین عرصه‌های خدمت به نظام را حضور در مراکز رسمی نظام دانست و تاکید کرد: در دورترین منطقه‌های شرق یا غرب عالم با تماس تلفنی یا غیرتلفنی، از قم برنامه و سخنرانی می‌خواهند. این هم آبروی نظام است و هم عده‌ای هدایت می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: استکبار و صهیونیستم همیشه نعره می‌کشند و نباید به سروصدای آنها توجه کرد، ولی جوامع بشری همیشه تشنه معارف انقلاب هستند.

این مرجع تقلید به شیفتگی مردم دنیا به انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اوایل انقلاب اسلامی سمیناری در لندن برگزار شد که بعد از سخنرانی، دو نفر گفتند که با هم دیدار خصوصی داشته باشیم. اولین نفر از اهل سنت بود که گفت «شما برای این انقلاب کردید که در اقتصاد مستقل بودید ولی ما که وابسته به دولت هستیم نمی‌توانیم کاری کنیم.» فرد دیگر کاغذی از جیبش درآورد و روی میزش گذاشت و گفت «جایی زندگی می کنیم که نه تنها اسم شهر ما مشخص نیست بلکه اسم کشور ما مشخص نیست و با شناسنامه، هویت خودمان را معرفی می‌کنیم ولی سلام ما را به مردم ایران برسانید و بگوید ما تشنه حرف شما هستیم.»

وی با بیان اینکه شرق و غرب عالم مهمان این نظام هستند، تاکید کرد: امام علی(ع) و حضرت صدیقه(س) جوری حرف می‌زدند که مردم بهانه نگیرند. ما هم باید غدیر را تقویت کنیم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در سه محور دهه فجر انقلاب اسلامی، راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفندماه به بیان نکاتی پرداخت.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • امروز علی حاکم است | هرکس از ولایت دور شود حذف میشود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.