موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
دفتر موسیقی شهرستان ادب منتشر کرد

قطعه « هنوز در دل ما» در پاسداشت حماسه کربلا

24 مهر 1395 14:27 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
قطعه « هنوز در دل ما» در پاسداشت حماسه کربلا

شهرستان ادب: همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، قطعه «هنوز در دل ما» در دفتر موسیقی موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب»، در پاسداشت حماسه عاشورا منتشر شد. شعر و دکلمه این اثر را علی داودی، و آهنگ‌سازی و تنظیم کار را امیرحسین سمیعی انجام داده است.
شعر این اثر که در قالب کلاسیک سروده شده است با این بیت آغاز می‌شود: «هنوز بر سر هر نی‌ حکایت سر تو/هنوز بر لب هر تیغ خون حنجر تو». این مرثیه بر جاودانگی حادثه عاشورا تأکید می‌کند و از نگاه شاعر، صف‌آرایی «خصم» در برابر «حقیقتِ محض» تا «هنوز» و همیشه ادامه دارد. ضمن آن‌که، عناصر آشنای حماسه کربلا و نیز سوگواری شیعیان و حق‌طلبان برای حسین (ع) هم در شعر و هم در موسیقی این اثر شنیده می‌شود.
علی داودی، سراینده شعر این قطعه موسیقایی، پیش از این مجموعه‌های فراوانی از جمله «گاهی حواست نیست» و «مردگان بسیارند» را منتشر کرده است. او در حوزه طراحی گرافیک نیز صاحب نام است.
سازنده این قطعه، امیرحسین سمیعی پیش از این سابقه خوانندگی و آهنگسازی حرفه‌ای را داشته است. او همچنین آلبوم «تنفس آزاد» را منتشر کرده است که دکلمه‌ای با صدا و شعر استاد محمدعلی بهمنی و نیز آوازخوانی سمیعی است.

برای دانلود این اثر زیبا به لینک زیر مراجعه فرمائید

دانلود


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • قطعه « هنوز در دل ما» در پاسداشت حماسه کربلا
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.