موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سه‌شنبه 25 آبان از ساعت 16

آیین رونمایی از رمان «دخیل هفتم» در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود

23 آبان 1395 19:39 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
آیین رونمایی از رمان «دخیل هفتم» در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود

شهرستان ادب: «دخیل هفتم» تازه‌ترین رمان محمد رودگر، سه‌شنبه 25 آبان، با حضور اهالی ادبیات در فرهنگسرای ملل رونمایی می‌شود. در این برنامه، که از ساعت 16 تا 18 ادامه خواهد داشت، محمد حسینی، نویسنده و رمان‌نویس («آبی‌تر از گناه») و دکتر محمد حنیف، پژوهشگر ادبیات و داستان‌نویس («کلاه جادویی و مجسمه مسی»)، این کتاب را نقد و بررسی خواهند کرد. هم‌چنین دکتر فاطمه طباطبایی، مدیر گروه عرفان اسلامی پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی، و عروس حضرت امام خمینی (ره)، که در اشعار رهبر فقید انقلاب، بارها به نام او اشاره شده است، مهمان ویژه آیین رونمایی از این کتاب خواهد بود. 

«دخیل هفتم»، که با بن‌مایه‌ای عاشقانه و عارفانه در بستر حوادث پیش از انقلاب تا دوران امروز می‌گذرد، هم‌چون «دیلمزاد»، اثر پیشین رودگر، در انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است و توانسته است پیش از انتشار برنده و نامزد چندین جایزه ادبی شود. داستان از زبان کامله‌مردی چهل و اندی ساله روایت می‌شود. جوانی امروزی و عاشق‌پیشه به اجبار از او می‌خواهد که داستان عشقش را تعریف کند. راوی از دختری می‌گوید که در روزهای مبارزه انقلاب 57 به او عشق می‌ورزید و هر دو به زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری افتادند. با پیروزی انقلاب، راوی آزاد شد ولی فاطمه به سرنوشتی نامعلوم در آن زندان گرفتار آمد.

نویسنده این رمان، محمد رودگر، سال 1357 در قم متولد شده است. او عضو کانون طلاب داستان‌نویس است و از نویسندگان باتکنیک در عرصۀ دفاع مقدس محسوب می‌شود. از او داستان‌های کوتاه بسیاری در نشریات سراسری به چاپ رسیده است. رمان «دیلمزاد» اولین اثر داستانی رودگر بود که توسط مؤسسۀ فرهنگی و هنری شهرستان ادب به چاپ رسید و چندین جایزه ریز و درشت را نصیب مولف آن کرد، از جمله برنده جایزه کتاب سال داستان دفاع مقدس، برگزیده جشنواره داستان انقلاب، برگزیده جایزه گام اول، و نیز نامزد جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی شد.

«دخیل هفتم» نیز تاکنون برنده جوایز متعددی شده است، از جمله رتبه سوم در هفتمین جشنواره داستان انقلاب، برگزیده جشنواره ملی دانشجویی ادبیات داستانی رضوی، و برگزیده جشنواره هنر آسمانی.

علاقمندان ادبیات و کتاب برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی فرهنگسرای ملل، بزرگراه آیت‌الله صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه مراجعه کنند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • آیین رونمایی از رمان «دخیل هفتم» در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.