موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

درخشش شاعران جوان عضو آفتاب‌گردان‌ها در جشنواره اشراق

16 بهمن 1396 17:05 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
درخشش شاعران جوان عضو آفتاب‌گردان‌ها در جشنواره اشراق

شهرستان ادب: شاعران عضو دوره‌های مختلف آموزشی آفتاب‌گردان‌ها بار دیگر درخشیدند و در چهارمین جشنواره شعر اشراق رتبه‌های برتر را در غالب بخش‌ها به دست آوردند. برگزیدگان بخش ویژه این جشنواره نیز همگی از جوانان عضو دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی بوده‌اند که از سال 1389 در موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود که اکنون به مراحل پایانی دوره ششم خود رسیده است.

چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) با حضور صدها شاعر و بیش از 1400 اثر به پایان رسید. این جشنواره در کنار موضوع آزاد، دو موضوع نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن و وصف شکوهمندانه دفاع از حریم و حرم را، به عنوان موضوع ویژه در فراخوان اعلام کرده بود. اشراق برای تقویت بعد بین‌المللی، فراخوان خود را به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی، اسپانیولی، اردو و انگلیسی نیز منتشر کرده بود تا شاعران حوزوی در این زبان‌ها نیز آثار خود را به جشنواره بفرستند.

اسامی جوانان شاعری که در اشراق چهارم برگزیده شدند و عضو دوره‌های مختلف شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتاب‌گردان‌ها) بوده‌اند به شرح زیر است:

بخش شعر نو/ نیمایی:

- محمد میرزایی بازرگانی

-عاطفه جوشقانیان

- حمیدرضا فاضلی

بخش شعر نو/ سپید:

- سیده حورا موسوی

بخش کلاسیک:

- محمدمهدی خانمحمدی

-حسین مودب

-محمد کاوه

-عباس همتی

-رضا حاجی حسینی

-سید سکندر حسینی

-طیبه عباسی ترابی

-سید علیرضا شفیعی

-سیدعلی محمد نقیب

-محمدرضا معلمی

-سید احمد میری

-زهرا بشری موحد

-علیرضا محمدعلی بیگی

-سعید مبشر

-سید محمدمهدی شفیعی

-سید محمد بهشتی

برگزیده‌های ویژه:

-محمد میرزایی بازرگانی

-سید محمدمهدی شفیعی

- عباس همتی

- رضا حاجی‌حسینی

 

بنا به آمار ارائه شده در دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره شعر اشراق، تعداد کل آثار ثبت شده در سامانه 1408 اثر از 337 نفر بوده است.

در بخش زبان‌ها 21 اثر به زبان ترکی، 24 اثر عربی، 50 اثر اردو، 15 اثر انگلیسی و 48 اثر اسپانیولی دریافت شده و آثار فارسی هم 1250 اثر بوده است. پس از غربال‌گری در مراحل مختلف، در نهایت 301 اثر در بخش های مختلف جشنواره به مرحله ی نهایی داوری راه پیدا کردند.

برگزیدگان ویژه از بین برگزیدگانی انتخاب شدند که علاوه بر منتخب بودن از سوی اکثر داوران بالاترین میانگین امتیاز را نیز به دست آوره بودند. بنابراین سه اثر در بخش کلاسیک و یک اثر در بخش نیمایی که معدلی بین 80 و 75 امتیاز داشتند به عنوان برگزیده ویژه معرفی شدند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه دو جنبه حوزوی بودن شعر و بین‌المللی بودن جشنواره را مورد توجه ویژه قرار داد. بنابر این برای هویت‌بخشی به شعر حوزه، در معیارهای داوری علاوه بر شاعرانگی اثر، به وجود جهان‌بینی دینی در اشعار نیز توجه نشان داد و همچنین با توجه به وظایف حوزه انقلابی، در کنار موضوع آزاد، دو موضوع نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن و وصف شکوهمندانه دفاع از حریم و حرم را، به عنوان موضوع ویژه در فراخوان اعلام کرد.

شهرستان ادب به جوانان شاعر عضو دوره‌های آموزشی آفتاب‌گردان‌ها تبریک می‌گوید و برای همگی آنان، موفقیت‌های بیشتر در عرصه شعر آرزو می‌کند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • درخشش شاعران جوان عضو آفتاب‌گردان‌ها در جشنواره اشراق
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.